اختتامیه نخستین کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوان

نخستین کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوان استان اردبیل با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مدیرکل کانون استان در آئین اختتامیه این کنگره گفت: از بانیان چنین تفکری در راستای نگرش و تمرکز بر نهضت عاشورا و شناسایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شعر عاشورایی قدردانی می‌نمایم.

احدزاده بابیان اینکه در فرایندی ۳ ماهه، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند استان آثار خود را در ارتباط با موضوع نهضت عاشورا ارائه دادند، تصریح کرد: ۵۸ عضو انجمن‌ها و کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون استان با ارائه آثار ارزشمندشان در نخستین کنگره شعر عاشورایی شرکت کردند و تعدادی هم از آثار علاقه‌مندان دیگر این دامنه سنی هم‌زمان با ماه‌های محرم و صفر به دبیرخانه ارسال شد.

او نقش شعر و ادبیات در انتقال مفاهیم عاشورا را یادآور شد و افزود: در نهضت امام حسین(ع) فرد سالاری حاکم نبود و همه در آن از مرد و زن و بچه مشارکت داشتند، حضرت سیدالشهدا و دیگر شهیدان با خون خود این نهضت را به وجود آوردند و امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) هم با انتقال پیام عاشورا در زنده نگه‌داشتن آن سهیم بودند.

این مدیر فرهنگی هدف از برگزاری این کنگره را انتقال نهضت عاشورایی از طریق قلم، آثار و اندیشه به نسل‌های بعدی عنوان و خاطرنشان کرد: نخستین کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوان استان اردبیل به همت کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) و موسسه فرهنگی هنری ققنوس اقلیم حکمت و با مشارکت اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت‌امنای امامزاده سیدصدرالدین (ع) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

نخستین کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوان استان اردبیل با حضور مسئولان استانی، اهالی فرهنگ و ادب، خانواده‌ها، اعضا و مربیان، ۱۳ آذرماه در سالن آمفی‌تئاتر کانون استان اردبیل برگزار شد که در پایان سه منتخب در بخش نوجوان، سه منتخب در بخش کودک به همراه چهار تقدیری معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

شایان‌ذکر است، در بخش کودک، فاطمه حسین‌پور از اردبیل رتبه نخست، سوگند حسینی از اردبیل رتبه دوم و محمدمهدی عالی از پارس‌آباد رتبه سوم را به دست آوردند. در بخش نوجوان نیز اسماء عالی از اردبیل رتبه نخست، نرگس دانش از اردبیل رتبه دوم و معصومه جولایی از خلخال رتبه سوم را کسب کردند. در بخش تقدیری نیز از محنا مصدق، فاطمه شیخی و آیناز رنجبر از اردبیل و نیما بساط از دولت‌آباد تجلیل به عمل آمد.

لطفا گزارش تصویری برنامه را اینجا مشاهده نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =