کتاب هایی ویژه کودکان روشندل توسط مربیان کانون پرورش فکری اصفهان ساخته می شود

کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت :کارگاه ساخت کتاب‌های حسی_لمسی ویژه کودکان روشندل به بهانه‌ی پاسداشت روز جهانی معلولین توسط مربیان کانون پرورش فکری اصفهان ساخته می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، رقیه خاکزاد با بیان اینکه پیرو فراخوانی که ماه آبان برای مراکز کانون پرورش فکری استان ارسال شده بود، دومین نشست فرهنگی با هدف ساخت و تولید کتاب های حسی لمسی «ویژه نابینایان»در مرکز فراگیر «مرکز شماره 1 کانون اصفهان در ملک شهر»برگزار شد اظهار داشت: در همین راستا و با هدف انسجام بخشیدن و بررسی نکات آموزشی ساخت این نوع کتاب با موسسه باد بادک که پیشرو ساخت کتاب های لمسی است کارگاه آموزشی در روز 13 آذر با حضور 2 نفر از مربیان این موسسه در جمع فرهنگی و هنرمند همکاران استان اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه 24 نفر از مسئولان مراکز کانون پرورش فکری و مربیان فرهنگی و هنری کانون استان در این برنامه حضور داشتند.

کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه افزود: در آغاز برنامه پس از خیر مقدم ابتدا کتاب های دست ساخته مربیان که بهمن ماه سال 97 رونمایی شده بود معرفی شد و توسط رابطان موسسه باد بادک مورد بررسی قرار گرفت.

رقیه خاکزاد در ادامه اضافه کرد: همچنین در این جلسه تسهیل گران در مورد نحوه انتخاب جنس و فرم و همچنین کیفیت مواد مورد استفاده نکاتی را بیان کردند و سپس نوبت به ساخت کتاب ها رسید که همکاران کارهای نیمه تمام را ادامه دادند و با تشکیل گروه های کوچک کاری، کتاب های جدیدی را شروع به ساخت کردند.

وی در ادامه گفت: در بخش میانی برنامه رونمایی از کتاب گلبرگ نوشته نگار خطیبی عضو فراگیر افتخاری مرکز کانون پرورش فکری انجام شد.

کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین در این جلسه نگار، دختر مبتلا به سندروم داون ابتدا متنی در مورد سفر از زمستان و شکفتن گلبرگ که بخشی از کتابش بود را قرائت کرد و سپس در مورد نحوه کاری انجام داده بود توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه مادر نگار از سختی هایی که مادران سندروم داون در مسیر زندگی دارند سخن گفت و در پایان نیز نگار هدیه کوچکی با لگوی مخصوص خودش را به همراه 2 جلد کتاب فارسی و انگلیسی به تعدادی از مهمانان اهدا کرد.

رقیه خاکزاد در ادامه بیان کرد: بعد از این بخش همکاران به ادامه ساخت کتاب ها پرداختند و همزمان از راهنمایی و توضیحاتی که مربیان مهمان در اختیارشان قرار دادند استفاده کردند.

کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه خاطر نشان شد: مراسم رونمایی از این کتاب ها همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =