کد خبر: 293779
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
بازدید 288
کودکان و نوجوانان را با محیط زیست و طبیعت آشنا کنیم

انجمن محیط زیست نفس سبز مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان سومین جلسه خود را به مناسبت روز جهانی خاک و با موضوع آلودگی‌های خاکی، با حضور مدیرکل کانون و تعدادی از فعالان محیط زیستی استان گلستان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون گلستان در سومین جلسه انجمن محیط زیست نفس سبز که با حضور فعالان و اساتید حوزه زیست محیطی و اعضای نوجوان در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان برگزار شد ضمن قدردانی از روحیه مشارکت جویانه اعضای انجمن، از آنان خواست تا  مطابق اهداف قید شده در شیوه نامه انجمن‌ها برنامه‌های خود را ارائه نمایند.

وی با بیان مشکلات حوزه زیست محیطی، فرهنگ سازی را یکی از رسالت‌های این انجمن اعلام کرد و اظهار داشت: برگزاری منظم جلسات در کانون و برنامه ریزی مدون و حضور در محله‌ها با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و انجمن‌های هم‌سو در راستای اجرای برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی، می‌تواند به مشارکت خانواده‌ها و جذب کودکان و نوجوانان علاقمند به این حوزه کمک شایانی کند.

رجب نسب همچنین با اشاره به پرورش کرم کود ورمی کمپوست در این انجمن بعنوان آموزش تهیه کود بیولوژیک و روش‌های درآمدزایی نام برد و حمایت مادی و معنوی خود را از این انجمن‌ها اعلام کرد.

در ادامه این نشست که با حضور هادی زاهدی عضو هیئت مدیره شبکه سمن‌های محیط زیست، مهدی شریف موسوی فعال محیط زیستی، محمدرضا پاداش عضو تشکل های مردم نهاد حوزه محیط زیست گلستان برگزار شد، ملاعباسی نماینده تشکل های مردم نهاد حوزه زیست محیطی، ضمن قدردانی بابت برگزاری این جلسه، آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و خاک ،حمایت ازحیوانات و حیات وحش و نیز حمایت از منابع طبیعی را از مهمترین اهداف تشکیل تشکل های مردم نهاد محیط زیستی در گلستان برشمرد و خواستار برگزاری بیشتر این نشست‌ها شد.

پرسش و پاسخ نوجوانان و میهمانان حاضر در این نشست، بازدید از محل پرورش کرم کود ورمی کمپوست و اهدا نارنج‌های مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گرگان در قالب بسته‌بندی با تور پارچه‌ای پایان بخش برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =