نقش زنان در پست‌های مدیریتی باید پررنگ شود

صبح سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ نشست صمیمانه بانوان همکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی در بخش ستادی و مراکز فرهنگی مشهد با طاهره طهماسبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، هدف از این نشست که با توجه به مصوبه هیات دولت مبنی بر افزایش تعداد بانوان در پست‌های مدیریتی برگزار شد؛ شناسایی بانوان توانمند دستگاه‌های اجرایی استان بود.

در ابتدای جلسه ابراهیم زره‌سازمدیرکل کانون استان ضمن تشکر از حضور بی بی طاهره طهماسبی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی در جمع همکاران کانون گفت: کارشناسان و مربیان کانون خراسان‌رضوی ازجمله چهره‌های شاخص در عرصه‌ ادبیات، فرهنگ و هنر و پژوهش هستند. و با اشاره به کتب و مقالات منتشر شده از آثار همکاران و موفقیت‌های متعدد آنها در جشنواره‌ها و فراخوان‌های ملی و بین‌المللی گفت: تخصص و توان همکاران استان در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی خصوصاً در حوزه کودک و نوجوان باعث شده که مرجع و محل رجوع در زمینه تدریس و آموزش این تخصص به علاقمندان و فعالان این حوزه باشند.

زره‌ساز یکی از دلایل کیفی بودن  فعالیت‌های کانون و موفقیت در رسیدن به اهداف سازمان را دقت نظر و نظم و درایت همکاران که عمده‌ آنها بانوان هستند دانست.

طاهره طهماسبی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز ضمن اشاره به خاطرات خوب دوران کودکی‌اش در کانون گفت: من عضو مرکز شماره ۲ مشهد واقع در پارک کودک بوده ام و در دوران کودکی و نوجوانی بهره زیادی از منابع و کتاب‌های کانون و مربیان دلسوز آن برده ام.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب کانون در حوزه کودک و نوجوان و سهم بالای حضور بانوان در این موفقیت گفت: ظرافت و دقت نظر و نکته‌ سنجی که در نگاه بانوان هست مکمل دانش کاری و تجربه آنهاست که می ‌تواند موفقیت‌های چشمگیری را رقم بزند.

گاهی به دلیل پذیرش نقش‌های متعدد توسط بانوان در فضای کار و خانواده، ممکن است تمایل به احراز پست‌های مدیریتی در بانوان کمرنگ شود و فعالیت‌ در این پست‌ها را مانع امور دیگر بدانند اما نگاهی به عملکرد بانوان در مسئولیت‌های مهم نشان دهنده این مطلب است که قدرت مدیریت زمان و مسئولیت‌پذیری در این بانوان باعث استفاده بهینه آنها از وقت می شود.

طهماسبی ابراز امیدواری کرد که با پیشینه خوب و گرانبهای بانوان استان، بعد از این شاهد حضور پررنگ‌تر خانم‌ها در پست‌های مدیریتی باشیم.

در ادامه جلسه مدیر کل امور بانوان و خانواده به سوالات همکاران در زمینه مشکلات کاری بانوان پاسخ داد.

ارائه گزارشی از پست‌های مدیریتی توسط زهره معماری نسب مشاور امور بانوان استان و تقدیر از مربیان فعال در حوزه اقدام پژوهی نیز پایان بخش این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =