کد خبر: 293873
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
بازدید 396
مربیان کانون لرستان سرود خواندند

دوره آموزشی«سرود» با تدریس سهیل مطیعا با حضور رابطین سرود ومربیان فرهنگی مراکزفرهنگی هنری کانون استان لرستان درخرم آباد برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: دوره آموزشی یک روزه «سرود» باتدریس سهیل مطیعا و حضور رابطین سرود و مربیان فرهنگی مراکزفرهنگی هنری کانون استان لرستان در مرکز فرهنگی هنری شماره4 خرم آباد برگزار شد.
سهیل مطیعا دبیرانجمن سرود کانون در ابتدای این دوره آموزشی گفت: تخصص گرایی در زمینه فعالیت سرود در مراکز باعث جذب وماندگاری نوجوانان و رشد کمی وکیفی این رشته می شود.
مطیعا  با اشاره به اینکه باید شرایطی را محیا کنیم تا اعضا ومربیان پای کار بیایند عنوان داشت: کودکان ونوجوانان با استعداد در زمینه موسیقی را در مراکز شناسایی کنیم و به صورت تخصصی گروه های سرود را تشکیل دهیم.
در بخش بعدی مدرس دوره به صورت تئوری مقدمات موسیقی از جمله سلفژ، بخش های مختلف صدا وتعاریف متنوعی از موسیقی را ارائه داد.
مطیعا در ادامه در خصوص تشکیل گروه های سرود مطالبی را بیان داشت و تست صدا، گرم کردن صدا، تمرین تدریجی«تمرین سرود با کلام وبی کلام»، چیدمان گروه، خلاقیت در اجرا، تکنیک ها وانتخاب شعر وآهنگ  و رهبری گروه را تشریح کرد.
وی خواندن یک گام، نفس گیری، و استفاده از دو مدل(گوشی وهوشی) ، نت خوانی، خواندن تکه هایی از یک قطعه سرود که اوج وفرود داشته باشد را دراعضای گروه بسیار مهم دانست.
در بخش بعدی این دوره ی آموزشی یک روزه شرکت کنندگان زیر نظر استاد ، به صورت عملی تمرینات مختلفی را انجام دادند و به اجرای یک سرود گروهی پرداختند.
گفتنی است: نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» در روز پنجم دیماه در خرم آباد برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =