کد خبر: 293895
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
بازدید 472
طنین «نغمه‌های روشن فردا» در همدان پیچید

نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش با نام «نغمه‌های روشن فردا» پنج‌شنبه ۲۱ آذرماه در محل سینما کانون همدان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان در این برنامه که با حضور میهمانان مختلف از جمله معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار، مدیر بانک کشاورزی شعبه‌ی بعثت، نمایندگان فرمانداری، اداره کل کمیته‌ی امداد و... برگزار شد، مدیرکل استان ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین و گروه‌های سرود به ارزش این  فعالیت هنری اشاره کرد و گفت: سرود شعری شورانگیز و تاثیرگذار است که می‌تواند در خدمت فرهنگ و معارف و عقاید مردم باشد و به راحتی و با سرعت این مفاهیم را حتی زودتر و سهل‌تراز کتاب، مقاله و یا فیلم گسترش دهد.

بهناز ضرابی‌زاده در سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در این مورد اشاره کرد و گفت که ایشان می فرماید: «ترانه و سرود بخش لازم و یک شعبه‌ی لازم از زمینه‌ی هر شعری است و خیلی هم تاثیر می‌گذارد. مثلا یک شعر در زبان جوان، نوجوان و افراد مختلف، دانشجو، دانش‌آموز و غیره جریان دارد که خود این شعر موجب حرکت، نشان و جهت‌دهی است. الان در این زمینه انصافا کم گذاشته‌ایم.»

وی همچنین از چگونگی اجرای مهرواره سخن به میان آورد و عنوان کرد: از بین گروه‌های شرکت‌کننده ۳ گروه به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه پیدا خواهند کرد و فیلم گروه‌های برگزیده به دفترجشنواره در تهران ارسال می‌شود.

در این مهرواره ۱۵۰ نفرعضو از مراکز استان در قالب ۱۰ گروه باهم به رقابت پرداختند که در پایان به انتخاب هیئت داوران ۳ گروه به عنوان برگزیدگان استانی معرفی شدند.

شایان ذکر است مدیریت شعب بانک کشاورزی استان همدان به عنوان شریک فرهنگی، کانون را در این مهرواره یاری کردند.

در پایان از تمامی گروه‌های شرکت کننده، مربیان و داوران تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =