تحقیق عملی درباره روش‌های روغن گیری از زیتون

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری آب‌بر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همزمان با هفته پژوهش به کمک مربیان مرکز برنامه‌ی تحقیق عملی درباره روش‌های روغن‌گیری از زیتون را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان؛ به نقل از لیلا محمدی مسوول مرکز فرهنگی هنری آب‌بر- مرکز فرهنگی هنری آب بر با وجود داشتن درخت زیتون در دل مرکز فرصت را مغتنم شمرده  و با توجه به تقارن هفته پژوهش و فصل روغن گیری زیتون در شهرستان، جهت آشنایی اعضا با روش روغن گیری سنتی به صورت یک کارگاه با راهنمایی مربی، به صورت عملی، با مراحل  برداشت و روغن‌گیری به روش سنتی  که امروزه جای خود را به روش مدرن داده آشنا شدند.

وجود باغ‌های سرسبز و پربار زیتون، این شهرستان را قطب اصلی تولید زیتون در کشور تبدیل کرده است.کاشت و برداشت زیتون در شهرستان طارم قدمتی طولانی دارد و نحوه‌ی فرآوری آن به صورت شیرین کردن و روغن گیری به روش سنتی انجام می شده که امروز در کارخانه به روش مدرن انجام می پذیرد.

نگین سبز استان زنجان، شهرستان طارم در انتهای بیش از 160 پیج در جاده ای بسیار زیبا، بکر و دلنواز قرار دارد که با طبیعت و آب و هوای دل انگیز، رودخانه خروشان و پربرکت قزل‌اوزن و درختان زیتون این میوه بهشتی, به میهمانان لبخند می زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =