کد خبر: 293985
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
آغاز فراگیری مهارت‌های مثبت «حال خوش زندگی» در هرمزگان

کارگاه «حال خوش زندگی» با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر در مراکز فرهنگی هنری کانون‌های بندرعباس و جاسک در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، کارگاه «حال خوش زندگی» با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر در مراکز فرهنگی هنری کانون‌های بندرعباس و جاسک برگزارشد.

ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان گفت: کانون به عنوان یک سازمان متولی فرهنگ در حوزه‌ی کودک و نوجوان، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی خود را در تناسب با نیاز روز مخاطبان، عرضه کند. در کانون توجه به آینده و دغدغه‌ی پرداختن به مهارت‌های زندگی و اجرای فعالیت‌های آموزشی پیرامون این موضوع بسیار مورد توجه بوده و در دستورکار مسوولین قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه‌ها با بهره‌گیری از گروه روانشناسان و مربیان با تجربه هشت مهارت، امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، خودباوری، جرات مندی، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت برای نوجوانان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: مهارت مثبت روان شناختی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک، ویژه نوجوانان دختر و پسر با مهارت خودباوری فعالیت خود را آغاز کرده است. و دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هرمزگان نیز به زودی این برنامه را اجرا می‌کنند.

سلیمانی گفت :مهارت مثبت روان شناختی شامل هشت مهارت است که عبارتند از : خودباوری، جرأت مندی، امید، خوش بینی، معنویت، شادی و نشاط، روابط مثبت و هوش هیجانی می باشد، که این مهارت ها شامل دوره ی نوجوانی (سنین ۱۲تا ۱۷سال) است. که در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون بندرعباس و جاسک در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =