کد خبر: 294028
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
بازدید 594
آیین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته پژوهش کانون گلستان در گنبد کاووس

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در ویژه‌برنامه‌ی استانی هفته پژوهش به میزبانی گنبدکاووس از پژوهش به عنوان تقویت حس کاوشگری و پرسش‌گری در کودکان و نوجوانان نام برد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب‌نسب در ویژه برنامه‌ی استانی هفته پژوهش که به میزبانی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون گنبدکاووس و با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، جمعی از مسئولان، انجمن‌ها، خانواده‌ها، مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی برگزار شد، اظهارداشت: شعار امسال هفته پژوهش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان "آینده ساختنی است" می باشد که در این هفته برنامه‌های متنوعی با رویکرد فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به کارگاه‌های برگزار شده در حاشیه این برنامه، هدف از تشکیل آنها را آشنایی، دست‌ورزی، کسب تجربه و ایجاد انگیزه‌ی علمی مطرح نمود و اظهار امیدواری کرد: با تجهیز مرکز علمی و ارتباط با مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها بتوان زمینه لازم برای تقویت حواس کودکان و نوجوانان و کسب تجربه را فراهم کرد.

مدیرکل کانون گلستان هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های پژوهشی کانون پرورش فکری و توانمندی‌های اعضا و مربیان این مجموعه دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کانون گلستان که در دستور کار قرار دارد برگزاری رویداد استارتاپی با همکاری پارک علم و فناوری و مراکز رشد ویژه‌ی نوجوانان می‌باشد، تا بتوان در زمینه ایده پردازی و حمایت از ایده‌های ناب، چشم انداز نوینی را در کانون رقم زد.

هم‌چنین معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز فرهنگی‌هنری کانون گنبدکاووس، بر لزوم تلاش برای نهادینه‌ساختن فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه تاکید کرد.

عبدالقدیر کریمی گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعنوان یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه به‌ویژه در بین نسل نوجوان می‌باشد.

کریمی همچنین تشویق خانواده ها به ترغیب فرزندان به مقوله پژوهش را از برنامه‌های جدی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در اهمیت دادن به مقوله پژوهش برشمرد.

در پایان این مراسم از حبیبه مزجی مربی ادبی کانون گلستان که در بخش مقاله نویسی، بعنوان نفر سوم یازدهمین ویژه برنامه هفته پژوهش تقدیر بعمل آمد و همچنین از اکرم گلسرخی، سمیه محمدی و طیبه جلالی و ۳ عضو نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون بعنوان فعالین حوزه پژوهش نیز قدردانی شد.

برگزاری کارگاه‌های نجوم، رباتیک، زیست، شیمی، فیزیک، پژوهش و مقاله نویسی، ارائه طرح‌های علمی توسط نوجوانان، رصد ماه از طریق تلسکوپ و... از جله برنامه‌های برگزار شده در این روز بود.

گفتنی است در هفته پژوهش(۲۵ تا ۳۰ آذر) بیش از ۶۰ برنامه متنوع علمی، آموزشی و فرهنگی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان در حال اجرا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =