برگزیدگان مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون مازندران معرفی شدند

با معرفی برگزیدگان مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، 25 و 26 آذر ساری میزبان 11 اثر برگزیده نمایشی مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران بود که این رویداد فرهنگی هنری با استقبال بی نظیر عموم علاقه‌مندان همراه شد.

مدیر کل کانون مازندران دراین جشنواره شعار جشنواره را  «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» عنوان کرد و گفت: اساس فعالیت و فرایند یک کار نمایشی را  تمرین زندگی و کسب مهارت‌های زندگی است.

محمد علی یزدان شناس به  بیان تفاوت نمایشی کانونی با دیگر نمایش‌ها پرداخت و اظهار داشت: در یک اثر نمایشی تولید اثر مهم است؛ اما در کانون  فرایند کار مهم تر از تولید اثر است.

وی کارگروهی، ایجاد همدلی، نشاط، کسب مهارت و رشد استعدادها و خلاقیت را مهم‌ترین هدف انجام فعالیت‌های کانون دانست.

مدیر کل کانون مازندران، یکی از  اتفاقات خوب در این کانون را تشکیل انجمن‌های نمایشی، شعر و قصه‌گویی عنوان کرد و هم‌چنین برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های متعدد در حوزه .فرهنگی، هنری و ادبی را گام مهمی در کیفیت بخشی به فعالیت‌های کانون مازندران عنوان نمود

وی با بیان اینکه کانون مازندران به دنبال توسعه فعالیت‌های نمایشی در حوزه کودک ونوجوان است از نگاه و حمایت معاون فرهنگی کانون کشور  و مدیر تئاتر و انجمن نمایشی کانون  تقدیر کرد.

گفتنی است: 11 اثر نمایشی طی 2 روز به اجرا و رقابت با یکدیگر پرداختند و با  رای هیات داوران 4 برگزیده نهایی انتخاب شدند که  به دبیرخانه کشوری جشنواره معرفی می شوند.

بر این اساس، نمایش‌های برگزیده  راه یافته به مرحله‌ی بازبینی کشوری به شرح ذیل اعلام شده است:

هیأت داوران تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش  نمایش برگزیده اول، به نمایش «خوان هفتم»  به کارگردانی علی بهزادی و ایمانه رجبی از ساری  اهدا کرد.

هم‌چنین، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش  نمایش برگزیده دوم به نمایش «کباب کلاغ» به کارگردانی محسن عظیمی پویا   از چالوس رسید.

هیأت داوران تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش  نمایش برگزیده سوم، به صورت مشترک به نمایش‌های  «محاکمه پنهان» و «خورشید باز می‌گردد»  به ترتیب به کارگردانی سارا نوشیر و علی بهزادی  از نوشهر و ساری  اهدا کرد.

اما در بخش تقدیر شوندگان نیز؛

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش طراحی و ساخت دکور  و ساخت عروسک به محسن عظیمی پویا در نمایش  کباب کلاغ  از چالوس اهدا کرد.

در بخش طراحی و ساخت عروسک ( تقدیری ) جایزه هیات داوران به علی بهزادی در نمایش‌های  خورشید باز می‌گردد و خان هفتم از ساری و هم چنین به سمانه غزاییان در نمایش  فنـگوش  از بهشهر  رسید.

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش طراحی لباس  به علی بهزادی در نمایش خوان هفتم  از ساری داد.

هیأت داوران در بخش‌های طراحی پوستر و بروشور ، گریم و موسیقی انتخابی نداشته است .

در بخش بازیگری

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش  بازیگری ( تقدیری )  به؛  محدثه تیزبخش  در نمایش  زرد نخودی سبز کشمشی  از  پل سفید - در بخش  بازیگری سوم به صورت مشترک به  امیرحسین صفاتیان و ساحل پور ابراهیمی به ترتیب برای نمایش‌های کارآگاهان مدرسه و محاکمه‌ی پنهان  از کتالم و نوشهر اهدا کرد.

اما را در بخش  بازیگری دوم، هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به صورت مشترک  به
امیرعلی رحمانی چراتی و محنا حبیبی به ترتیب برای نمایش‌های خورشید باز می‌گردد و خان هفتم  از ساری، داد و در بخش  بازیگری اول از سیده کیمیا حسینی  برای نمایش  خوان هفتم  از ساری  تقدیر کرد.

در بخش عروسک گردانی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی هیأت داوران در بخش عروسک گردانی (تقدیری)؛ به ثنا امیری برای نمایش مامان ماشینی از ساری - در بخش  عروسک گردانی سوم  زینب سینه سپهر  برای نمایش پری آب ها  از گلوگاه - در بخش  عروسک گردانی دوم به پدرام یدالهی  برای نمایش خورشید باز می گردد  از ساری و  در بخش  عروسک گردانی اول عسل محمدعلی زاده  برای نمایش کباب کلاغ  از چالوس شایسته تقدیر اهدا شد.

و در بخش نمایش‌نامه نویسی :

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش نمایشنامه نویسی مخاطب نوجوان ( تقدیری )  به جعفر ولیپور برای  نمایش محاکمه پنهان  از نوشهر - در بخش نمایشنامه نویسی مخاطب نوجوان مشترکاً به علی بهزادی و حمیده ناجی برای  نمایش‌های  خوان هفتم و خورشید باز می‌گردد  از ساری اهدا نمود.

اما در بخش کارگردانی:

هیأت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش کارگردانی مخاطب نوجوان (تقدیری ) به محسن عظیمی پویا  برای نمایش کباب کلاغ  از چالوس داد و در بخش کارگردانی مخاطب نوجوان   مشترکاً اهدا کرد به علی بهزادی و ایمانه رجبی  برای نمایش خوان هفتم از  ساری . 

داوری جشنواره استانی را سه نفر از هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی مازندران و کشور  هم‎چون: رجب علی فلاح حسن آبادی - سعید زین العابدینی و مهدی رمضانی بر عهده داشتند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایش کانون در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی از هر استان سه نمایش به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =