آیین اختتامیه‌ی نخستین مهرواره‌ی استانی سرود آفرینش در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: زیبایی‌ها و رنج‌ها و مهربانی‌های سیستان و بلوچستان را هیچ‌کس نمی‌تواند به خوبی فرزندان این آب و خاک بسراید

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، آیین اختتامیه‌ی نخستین مهرواره‌ی استانی سرود آفرینش در مجتمع زاهدان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این ویژه‌برنامه سخنان خود را با سلام به همه‌ی گروه‌های شرکت کننده آغاز کرد و به هنرمندان نوجوان حاضر در آیین اختتامیه گفت: بسیار خوشحالم و بر حود می‌بالم که امروز شما فرزندان سربلند سیستان و بلوچستان در نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش، نغمه‌های دل‌انگیزتان را سرودید.

معصومه هادی سپس افزود: همه‌ی شما که امروز و در این مکان قرار دارید برنده‌اید و مفهوم «مهرواره» چیزی غیر از مهربانی نیست و به همین دلیل یادگار این مهرواره به همه‌ی شما اهدا خواهد شد.

وی هدف از برگزاری مهرواره‌ی سرود را شادی بخشیدن، تقویت کار گروهی و نشاط فرهنگی به اعضا عنوان کرد و از آنان خواست همواره سرود زیبای شکوه وطن را بسرایند زیرا اگر فرزندان سربلند این کار را نکنند دیگران این نغمه را بد خواهند سرود.

هادی هم‌چنین از پسران و دختران غیور سیستان و بلوچستان خواست به فکر زادگاه خود با این پیشینه‌ی غنی فرهنگ و تمدن باشند و با استفاده از هنر و خلاقیت خود برای بیان زیبایی‌ها، رنج‌ها و مهربانی‌های آن تلاش کنند زیرا هیچ‌کس به خوبی فرزندان این آب و خاک، سختی و شیرینی توفان‌های ۱۲۰ روزه‌ی سیستان و خرماپزان بلوچستان را نمی‌تواند آن‌گونه که شایسته است، به گوش دیگران برساند.

مدیرکل کانون استان در پایان به هنرمندان نوجوان کانون استان که در سالن حضور داشتند گفت: سیستان و بلوچستان تشنه‌ی همت شماست و زادگاه‌تان برای بلندآوازه شدن به شما نیاز دارد.

اجرای سرود، دف‌نوازی و آیین رقص محلی بلوچستان توسط اعضای مراکز فرهنگی‌هنری استان از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه‌ی نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بودند که پیش از اعلام نتایج اجرا شد.

قابل ذکر است رییس پردیس رسالت زاهدان، رییس سازمان بسیج کارمندان، مدیران و معلمان مدرسه‌ها و خانواده‌ها از جمله مهمان این اختتامیه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =