ﻧﻘﺶ ﻓﺮﻫﻨگ ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻯ غیرقابل انکار است

طی نشست مدیرکل کانون استان گیلان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بندرانزلی، ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی فعالیت‌های اقتصادی مورد تاکید قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دیدار  به‌منظور ترسیم افق‌های روشن در مسیر همکاری‌های مشترک و رونق‌بخشی افزون‌تر به فعالیت‌های فرهنگی حوزه کودک ونوجوان صورت‌گرفت و دوطرف ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی و اولویت‌ قرارگرفتن آینده‌سازان ایران اسلامی را از نقطه‌های  مشترک دیدگاه‌ خود اعلام‌کردند.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این دیدار به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران پرداخت و پیشینه‌ی این نهاد را تکیه‌گاهی مناسب برای متولیان توسعه کشورخواند.

وی چنین از اهداف کانون در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان سخن‌گفت و ضمن اشاره به معرفی منطقه‌ی آزاد بندرانزلی به‌عنوان «منطقه‌ی تجاری دوست‌دارکودک» افزود: این فرصتی ارزش‌مند است و می‌تواند مبنایی مناسب برای تعامل فرهنگی و راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در این گستره‌ی مهم اقتصادی قرارگیرد.

ضیائی، بخش دیگر سخنان خود را به اثربخشی جشنواره و مهرواره‌های کانون در همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اختصاص‌داد و با خاطرنشان‌کردن میزبانی گیلان از نخستین مهرواره کشوری سرود کانون (آفرینش) در اسفند ماه سال جاری اظهارکرد: این رویداد، امکانی مناسب برای عمق‌بخشی به فعالیت‌های هنری در استان است و برهمین اساس نیز از همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد استقبال‌می‌کنیم.

مدیرعامل و رئیس هیأت‌ مدیره سازمان منطقه آزاد بندرانزلی هم در این نشست، از اهمیت پیوست‌های فرهنگی فعالیت‌های اقتصادی صحبت‌کرد و تعامل با کانون و ایجاد فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی برای این مجموعه‌ی فرهنگی را دراولویت خواند.

محمدولی روزبهان درادامه، گام‌های کوچک را نقطه‌ی آغاز حرکت‌های بزرگ فرهنگی توصیف‌کرد و با مهم‌ ارزیابی‌کردن همکاری با کانون در تهیه خودرو و راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار در منطقه‌ی آزاد بندرانزلی افزود: موفقیت‌های اقتصادی، نیازمند توجه به پیوست‌های فرهنگی است و برهمین اساس نیز از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با کانون و مشارکت در امر برگزاری ویژه‌برنامه‌های این نهاد، به‌ویژه مهرواره کشوری سرود، استقبال‌می‌کنیم.

گفتنی است، منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی یکی از «مناطق آزادهفت‌گانه» کشور است. این منطقه در حاشیه ساحلی شهرستان بندرانزلی استان گیلان واقع‌شده و از منظر اقتصادی و گردش‌گری، جایگاه ویژه‌ای در کشور و استان دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =