توسعه فعالیت‌های هنرهای نمایشی حوزه کودک ونوجوان در مازندران

کارشناس هنرهای نمایشی کانون مازندران از توسعه فعالیت‌های هنرهای نمایشی حوزه کودک ونوجوان استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، مرحله استانی  هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی مازندران، 25 و 26 آذر در حالی برگزار شد که بر اساس فراخوان؛ در بخش‌های: « نمایش زنده – عروسکی»، « نمایش‌نامه نویسی» و « طرح نمایش کتاب‌خانه‌ای» مجموعا        80  اثر نمایشی  در این سه بخش به دبیرخانه استانی ارسال شد.

به گفته کارشناس هنرهای نمایشی کانون مازندران: پس از ارسال فراخوان کشوری جشنواره به مراکز فرهنگی هنری استان ، در بخش نمایش زنده- عروسکی 16 اثر تولید شد و پس از بازبینی، 11 اثر، روزهای  25 و26 آذر  در جشنواره به اجرا پرداختند که در نهایت 4 اثر با رای هیات داوران به دبیرخانه کشوری معرفی شد.

حمیده ناجی افزود: در بخش نمایش‌نامه نویسی 24 اثر  و در بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای نیز 40 طرح به دبیرخانه رسید.

وی افزود: این جشنواره نگاه ویژه‌ای به تولید آثار نمایشی بخش نوجوان داشت که بر این اساس مشارکت اعضای نوجوانان و ارشد کانون برای شرکت در این جشنواره چشم‌گیر بوده است.

نماینده انجمن نمایش استان می‌گوید:  در جشنواره امسال برای اولین بار توجه شایانی به تولید نمایش‌های صحنه‌ای و نمایش‌های عروسکی – زنده  شده است که به رشد  کیفی و کمی شاخص‌های کانون منجر شد.

 کارشناس هنرهای نمایشی کانون با اشاره به شعار این جشنواره: «نمایش تمرین زندگی، ساختن آینده» بر تاثیر نقش  فرایندی نمایش در تربیت مخاطب تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =