گلچینی از قصه‌های معروف در اجرای زنده اختتامیه جشنواره قصه‌گویی

سهیل مطیعا رهبر، آهنگ‌ساز و سرپرست گروه کر «آفرینش» درباره جزییات اجرای این گروه در مراسم پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سخن گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون کشور و رهبر، آهنگساز و سرپرست گروه کر «آفرینش» درباره اجرای زنده این گروه در مراسم پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: گروه کر «آفرینش» برای این دوره جشنواره متشکل از ۲۰ نفر یعنی ۱۰ دختر و ۱۰ پسر از سراسر کشور است. نحوه انتخاب آنها نیز به این صورت بود که پس از اعلام فراخوان تست صدا، حدود ۴۰۰ صدای برتر برای من ارسال شد و از بین این‌ها، ۵۷ صدا را به عنوان بانک صدایی انجمن انتخاب کردم. از بین این ۵۷ صدای موجود، ۲۰ نفر را برای اجرای این دوره جشنواره قصه‌گویی انتخاب کردم.
وی در ادامه توضیح داد: شعری که قرار است از سوی گروه کر «آفرینش» اجرا شود، سروده گروه شعری متشکل از انسیه موسویان، مریم اسلامی و محمدرضا رستم‌پور است. آهنگ‌سازی و تنظیم این قطعه از سوی خودم انجام شده است و کاری مدرن و جدید به حساب می‌آید که به سبک کلاژ کار کرده‌ام. همچنین بنا بر خاصیت این شعر که از قصه‌های مختلف و معروف تکه‌برداری شده، متناسب با آهنگ از سوی گروه کر اجرا می‌شود. همچنین در این سرود، تصویرسازی در ذهن مخاطبان اولویت دارد و صرفاً به خواندن سرود اکتفا نکردیم. این سبک کاری در موسیقی به دلیل اینکه باید بخش‌های مختلف شعر و موسیقی با هم ارتباط معناداری داشته باشند و همچنین زمان‌بر بودن آن، اجرای آن کاری سخت بود اما دوست داشتیم چنین اتفاقی را در کانون رقم بزنیم و قدم در این زمینه را برداشتیم تا به نوعی از آن، الگوبرداری شود.
دبیر انجمن سرود کشور تصریح کرد: طرح مشارکت حداکثری استان‌های مختلف در اجرای گروه کر، به پیشنهاد معاون فرهنگی کانون اتفاق افتاد و ما هم  این کار را به سرانجام رساندیم.
وی با اشاره به تمرین مجازی اعضای گروه کر «آفرینش»، تاکید کرد: برای اولین بار در تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای گروه به صورت مجازی تمرین داده شدند یعنی کارها را می‌فرستادند و من هر روز و شب با آن‌ها چک می‌کردم و تمرین می‌دادم.
سرپرست گروه کر «آفرینش» افزود: این بچه‌ها، چهار خط صدایی کامل را در گروه کر اجرا می‌کنند به همین دلیل، ملودی‌های متفاوتی داریم و از نکات بارز برنامه فردا شب گروه «آفرینش»، اجرای همین ملودی‌ها است چراکه این ۹ ملودی چهارصدایی چهارخطی برای افراد نوجوان و جوان کار راحتی نیست و ما تنها چهار جلسه تمرین حضوری داشتیم.
وی بیان کرد: قرار است قطعه «راز قصه‌ها» که در اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اجرا می‌شود، به صورت کلیپ تصویری حرفه‌ای از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و پخش شود.
بر این اساس، در دوره قبل جشنواره قصه‌گویی نیز گروه کر «آفرینش» قطعه «باغ آسمون» را اجرا کرد که البته اعضای این گروه در سال گذشته، تهرانی بودند.
بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =