کد خبر: 294172
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
سیزدهمین انجمن ادبی مهتاب قوچان

سیزدهمین انجمن ادبی مهتاب مرکز قوچان روز چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ با محوریت نقد و بررسی آثار اعضای کارگاه داستان و با حضور اعضای نوجوان انجمن ادبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، میترا شجاعی‌مقدم؛ مسئول انجمن ادبی مهتاب در کنار نقد آثار اعضا، توضیحاتی دربارۀ شخصیت‌پردازی حادثه محور در داستان کوتاه ارائه کرد. در ادامه الهام فلاح یساولی؛ دبیر انجمن ادبی به پیرنگ و چرایی رخدادها در داستان پرداخت.

احمد رشید داستان «آقای ماخ» را براساس خاطره‌ای شخصی نوشته بود. در این جلسه به تجربیات زیسته و بهره‌گیری از آن در داستان اشاره شد. الهام فلاح یساولی گفت: «به برخی از تجربیات شخصی و خاطراتتان به عنوان سوژه‌های داستانی نگاه کنید. آنها را مدتی در ذهن خود نگاه دارید و ورز دهید. پس از اینکه هیجان آن تجربه فروکش کرد می‌توانید آن تجربه را به شکلی معنادار به جهان داستانی‌تان راه دهید.»

منطق داستانی، زبان اثر و ضرب‌آهنگ واژگان و جملات، طنز کلامی، نکات دستوری، تأثیرپذیری و اقتباس از آثار ادبی و هنری، شگردهای روایی از مباحثی بود که در جریان نقد و بررسی آثار اعضا مطرح شد.

در این انجمن احمد رشید، علی فاطمی، امیرحسین قهرمان، علی محمدقلی مزرجی و محمدجواد مهماندوست آثارشان را خواندند و سایر اعضا به نقد و بررسی آثار پرداختند.

در پایان سیزدهمین انجمن ادبی مهتاب قوچان عکسی به یادگار گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =