کد خبر: 294182
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
بازدید 215
اگر پژوهش انجام نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت

نشست تخصصی اقدام‌پژوهی با حضور مدیرکل کانون استان همدان در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این جلسه که کارشناسان و بیش از ۳۰ نفر از مربیان مسئول و مربیان مراکز همدان حضور داشتند، ابتدا کارشناس آموزش و پژوهش ضمن خیر مقدم و قدردانی از همکاران به خاطر شرکت فعال خود در امر پژوهش و اقدام‌پژوهی اعلام کرد؛ امسال خوشبختانه کانون استان از لحاظ کمی و کیفی در امر پژوهش فعال‌تر و پویاتر از سال‌های گذشته ظاهر شده است.

در ادامه مدیرکل استان ضمن تقدیر از ۲۶ کارشناس و مربی و ۴ عضو پژوهشگر، از پژوهش به عنوان نیازی مبرم برای رفع موانع و مشکلات کاری نام برد و بیان داشت: سنجشِ پیشرفتِ هر کشوری منوط به پژوهش‌های انجام گرفته در زمینه‌ی موضوعات مختلف همان کشور است.

وی خاطرنشان کرد؛ در حقیقت پژوهش نقش به سزایی در جهت رشد جوامع دارد. بهناز ضرابی‌زاده گفت: دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می‌شود و داشتن رویکرد پژوهش‌مداری دانایی می‌آورد و نوع و سطح فعالیت‌های پژوهش یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و اگر پژوهش انجام نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت.

وی همچنین از لوح فشرده‌ (ویژه‌نامه هفته پژوهش) حاوی عنوان و چکیده آثار همکاران که به‌صورت الکترونیکی تهیه شده بود رونمایی کرد.

ضرابی‌زاده در پایان سخنان خود به مربیان توصیه کرد؛ به زیرساخت‌های خود در کانون فکر کنند و با اقدام‌پژوهی و تحقیق میدانی به راه‌ حل و راهکار مناسب دست یابند.

سپس معصومه کریمی مربی ادبی کانون، مقاله خود را با عنوان «قصه‌گویی دیجیتال رویکردی نوین برای آموزش شهروندان جهانی و تبادلات بین‌المللی» که اخیرا رتبه سوم کشوری را در جشنواره پژوهش به خود اختصاص داده بود، برای حاضران در جلسه ارائه داد.

در ادامه معاونت فرهنگی کانون، مباحث آموزشی خود را پیرامون نقش پژوهش در زمینه‌ی رشد و مهارت کار  آغاز کرد و مراحل اقدام‌پژوهی و تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها را برای حاضران آموزش داد.

در پایان توسط مدیرکل کانون، از کلیه‌ی همکاران پژوهشگر که آثار خود را به دفتر آموزش و پژوهش استان ارسال کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =