کد خبر: 294208
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
هفته پژوهش در مراکز کانون کردستان

به مناسبت هفته پژوهش برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی در مراکز کانون استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مرکز فرهنگی هنری دهگلان با فضاسازی مرکز و دعوت از مدارس به اجرای برنامه های معرفی هفته پژوهش و توضیح درباره ی فواید تحقیق و پژوهش در زندگی، معرفی منابع مختلف گردآوری اطلاعات و داده ها در پژوهش، معرفی کتاب های مختلف و دایرةالمعارف ها در زمینه کمک به امر پژوهش و تحقیق، بحث و گفتگو در مورد چگونگی تشکیل دانه های برف و تحقیق در مورد آن وکاردستی کاغذ و برش و ساختن دانه های برف با اشکال گوناگون  پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری قروه نیزبه همین مناسبت پژوهش به روش علمی برای دانش آموزان توضیح داده شد و بصورت پرسش و پاسخ کلاس تشکیل شد تا دانش آموزان روش پژوهش بصورت علمی را ییشتر درک نمایند معرفی شخصیت های لویی پاستور و پرفسور هاشم شرقی بصورت دیواری و شفاهی برای دانش آموزان معرفی شد و کتاب مشاهیر جهان برای دانش آموزان و اعضا نیز معرفی شد.

برپایی کارگاه پژوهش، که در این کارگاه شیوه انجام یک پژوهش و مراحل آن برای اعضا آموزش داده شد، معرفی کتاب پژوهش در عمل به صورت حضوری، برپایی نمایشگاه از پژوهشهای اعضا، معرفی اعضایی که بهترین پژوهش را انجام داده و مسابقه پژوهش با موضوع آزاد در مرکز فرهنگی هنری بانه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

کارگاههای آموزشی وپژوهش ویژه  کودک ونوجوان درمرکزدیواندره با هدف ارائه شیوه های جدید پژوهش برگزار شد .

 نشست با والدین  کودکان ونوجونان با عنوان آموزش مراقبت از خود وتقویت تفکر پژوهش ،کارگاه سفال ( اختراعات من )، حضور درمدارس  تحقیق ومعرفی لباسهای محلی با عنوان پوشش ملل با هدف بومی سازی وآشنایی با لباسهای محلی،  پخش فیلم طولانی ترین سفر دنیا  ومعرفی کتابهای علمی ، درخت ایده های پژوهشی با عنوان  پرسش گران امروز وپژوهشگران فردا، کار گاه آموزشی مراحل پژوهش با عنوان حل مسئله و کارگاه ادبی نامه ای به اعضای بدن من .... از دیگر برنامه های  هفته ی پژوهش مرکز دیواندره بود که با دعوت از مدارس این شهرستان برگزار شد.

هفته پژوهش در مرکز کامیاران از  23 آذر ماه با شعار بدون پژوهش اثر بخش،فن آوری ارزش آفرین،رونق تولید با اجرای برنامه های معرفی ایام،قصه گویی های علمی،آشنایی با تحقیق و پژوهش،معرفی پژوهشگر جوان کامیارانی(شایسته مرادی) ،معرفی کتابهای علمی و فعالیتهای علمی مناسب و... گرامی داشته شد.

مرکز یاسوکند به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و با هدف آشنایی هر چه بیشتر اعضا با امر مطالعه، تحقیق و پژوهش و اهمیت آن در زندگی به اجرای برنامه های آموزش اصول استفاده از فضای مجازی و رعایت احتیاط های لازم، معرفی سایتهای معتبر ایرانی و  مناسب کودکان و نوجوانان، معرفی کتابهای علمی، معرفی مراحل انجام یک تحقیق دانش آموزی، معرفی شخصیت و اختراعات دانشمندانی ، معرفی کتابهای مرجع و دایره المعارف ها و نحوه استفاده از آنها، نمایش فیلم های کیمیاگر و دانا و مانا می پرسند برگزار گردید.

در این هفته 35 نفر ازاساتید،روابط عمومی و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس بنت الهدی سنندج از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سنندج بازدید کردند.

دانشجویان ابتدا با فعالیتهای فرهنگی وهنری آشنا شده سپس از کارگاههای علوم ونجوم بازدید نموده و در کارگاه نجوم در بخش اول با مراحل چگونگی بوجود آمدن جهان هستی آشنا شدند و سپس از گنبد افلاک نما با هدف آشنایی  با سیارات ،صور فلکی وانواع کهکشانها ... بازدید کردند.

سپس دانشجویان در کارگاه علوم با روش های قصه گویی علمی و آموزش غیر مستقیم مفاهیم علمی و شیوه های خلاق تدریس برای شش پایه اول ابتدایی  آشنا شدند.

در پایان ازمربیان مرکز تخصصی علوم و نجوم به خاطر فعالیتهای صادقانه و خدمت به کودکان  و نوجوانان استان کردستان و رواج شاهنامه خوانی به عنوان یک سرمایه ملی فرهنگی از طرف رئیس پردیس فرهنگیان شهید مدرس تقدیر به عمل آمد.

مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز نیز به همین مناسبت به برگزاری کارگاه ادبی سفر به درون بدن در قالب داستان نویسی، معرفی کتاب های علمی ، برگزاری کارگاره کاردستی علمی، معرفی شخصیتهای نامدار در عرصه پژوهش و تحقیق، کارگاه نقاشی با عنوان سوالات ذهن من، اجرای مسابقه ی تلفیقی ادبی و هنری، آموزش و آشنایی با اصول روش های تحقیق و انتخاب موضوعات پژوهشی،؟" انجام فعالیت علمی با آزمایش شکوفا شدن غنچه های کاغذی روی سطح آب پرداختند.

هفته ی پژوهش با شعار آینده ساختنی است در مجتمع فرهنگی هنری سنندج با ویژه برنامه های شاد و متنوع با هدفی معرفی کتابهای علمی و پژوهشی و فعالیت های کانون با اجرای برنامه های قصه گویی از کتابهای علمی ،کارگاه سفالگری با معرفی مجموعه کتابهای ی بازی با علم و انجام آزمایشات کتاب به همراه اجرای فعالیت سفالگری، کارگاه ادبی  با عنوان گذشته چراغ راه آینده،کارگاه کاردستی با عنوان( پژوهش های کوچک) ،بحث آزاد با موضوع مبارزه با بیماری ها برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =