قصه گویان خراسان‌رضوی در اختتامیه جشنواره قصه گویی

نمایندگان استان خراسان‌رضوی در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در دوبخش «قصه کانون زبان» و «خبرنگاران» به ۳ رتبه برتر دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، آئین پایانی این جشنواره عصر روزشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و طی آن از قصه‌گویان برگزیده در بخش‌های مختلف قدردانی شد که در این میان سهم استان خراسان‌رضوی،  در دوبخش «قصه کانون زبان» و «خبرنگاران» ۳ رتبه برتر بوده است.

در بخش «خبرنگاران» این جشنواره، مهدی عسکری فرسنگی با قصه «قصه» از خراسان‌رضوی در جایگاه سوم قرار گرفت.

هیات داوران بخش قصه‌ ۹۰ ثانیه متشکل از گلاره عباسی، رسول صدرعاملی، حبیب رضایی، مسعود فروتن و مهدی رجبی برگزیدگان بخش «قصه زندگی من» را به شرح زیر معرفی کردند.

در بخش «قصه خبرنگاران»، رتبه اول به سمیه بافتی‌یزدی با قصه «خاطره آب» از استان فارس اختصاص یافت. شیرین محمدی با قصه «هر اتفاقی حکمتی‌داره» از ایلام به مقام دوم دست یافت و مهدی عسکری فرسنگی با قصه «قصه» از خراسان رضوی در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین در بخش «قصه کانون زبانی‌ها»، حسین زنگنه با قصه «پند سعدی» از تهران به عنوان رتبه اول شناخته شد. مریم کریم نژاد رنجبر با قصه «تعارف چیست» از کرمان، فروزان غفاریان با قصه «بهترین دوست» از خراسان رضوی و کاظم خواجوی با قصه «خاطره از مطالعه در کتابخانه ملک» از تهران به صورت مشترک رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. همچنین درسا قوام‌زاده با قصه «پلاستیکی در اقیانوس» از خراسان رضوی در جایگاه سوم، محمد طاها الماسی‌زاده یاقوتی با قصه «زال و سیمرغ» از بوشهر در جایگاه چهارم و مبینا مسلم یزدی با قصه «باد و خورشید» از یزد در جایگاه پنجم این بخش از جشنواره قرار گرفتند.

یست‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شنبه ۳۰ آذر در حالی به کار خود پایان داد که مجموعه‌ای از محبوب‌ترین قصه‌گویان و هنرمندان دوست‌داشتنی و کاراکترهایی که برای خیلی از ما خاطره‌ساز بوده‌اند، با حضور در این مراسم حضار را به وجد آوردند؛ استقبال گرم مردم از این دوره جشنواره چنان در اختتامیه نمود پررنگی داشت که موجب شد تا بارها آوای تشویق حضار و فریادهای کودکان و نوجوانان حاضر در سالن، فضا را پر کند. تجلیل از ایرج طهماسب به‌عنوان یکی از خالقان مجموعه «کلاه قرمزی»، حضور غافلگیرکننده مرضیه برومند روی صحنه، خاطره‌گویی شوخ‌طبعانِ رضا کیانیان و... ازجمله بخش‌های ویژه مراسم اختتامیه بودند که به‌شدت با واکنش مثبت حاضران در سالن و تشویق‌های پی‌درپی و مداوم آنان مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =