نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش، در یزد، برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری مرحله استانی نخستین مهرواره‌ی سرود کودکان با عنوان «مهرواره‌ی سرود آفرینش» خبر داد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سید حسین پیغمبری با اشاره به استقبال خوب و پر شور مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان، پیرامون برگزاری این مهرواره، گفت: ۱۴ گروه از استان یزد در این مهرواره شرکت دارند که در رده‌ی سنی کودک و نوجوان و در دو گروه دختر و پسر به طور جداگانه به اجرا می‌پردازند.

 وی زمان برگزاری این مهرواره را، سوم تا پنجم دی‌ اعلام کرد و ادامه داد: سه اثر برگزیده از میان ۱۴ اثر راه‌یافته به مهرواره، به مرحله‌ی کشوری راه خواهند یافت.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که این مهرواره به میزبانی شهرستان تفت برگزار می‌شود افزود: تقویت روحیه انجام کار گروهی در کودکان و نوجوانان از اهداف مورد نظر در فعالیت‌های کانون است و سرود به عنوان یک نمونه کار گروهی، تاثیر زیادی در تقویت روحیه، مشارکت و همکاری دارد.

 پیغمبری، عنوان کرد:  پرورش ذوق هنری و پرداختن به آواها و نواهای مناسب فرهنگی و اجتماعی با نغمه‌های ایرانی اسلامی در کنار پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری این مهرواره است.

  دبیر اجرایی این مهرواره، با ارائه گزارشی در خصوص روند برگزاری مهرواره و اقدامات انجام شده در این راستا، اظهار داشت: جلسات متعدد جهت هماهنگی و آماده‌سازی گروه‌ها و هم‌چنین کارگاه‌های آموزشی برای مربیان برگزار شد تا گروه‌های سرود مورد نظر شکل بگیرند.

 سمیه فلاح مسئول انجمن سرود کانون استان یزد با بیان این‌که بانک اطلاعاتی خوبی از گروه‌های سرود و مربیان فعال در این زمینه جمع‌آوری شده است گفت:  در مهرماه، شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی انجمن سرود استان تشکیل شد و موارد موجود در شیوه‌نامه، مورد بررسی قرار گرفت.

 وی با بیان این‌که انتخاب آهنگ برای اجرا روند طولانی داشته است افزود: با حضور کارشناسانی از بخش هنرهای نمایشی، وضعیت اجرای صحنه‌ای گروه‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

 گفتنی است این مهرواره با حضور ۱۴ گروه سرود از اعضای مراکز فرهنگی هنری استان در سالن دیدار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت روزهای سوم و چهارم دی برگزار می‌شود و در روز پنجم دی نیز، در مراسم پایانی با حضور مسئولان استانی برگزیدگان معرفی خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =