مهرواره انارهای شیرین در مراکز کانون استان کردستان برگزار گردید

به مناسبت شب یلدا،بلندترین شب سال جشنواره انارهای شیرین با شعار آینده ساختنی است با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مهرواره انارهای شیرین در مجتمع سنندج برگزار شد، به مناسبت شب یلدا مهرواره ی انارهای شیرین در مجتمع فرهنگی هنری سنندج با حضور بیش از 200 کودک سنندجی برگزار شد.

مهرواره انارهای شیرین با هدف معرفی آداب و رسوم یلدا در طولانی ترین شب سال با اجرای برنامه های قصه گویی، کارگاه سفالگری و کاردستی با موضوع انارهای شیرین ، نمایش فیلم باران شادی، حافظ خوانی ، نمایش نه نه سرما، اجرای موسیقی زنده ی یلدا برگزار شد.

جشن یلدای قصه ها در مرکز شماره یک سقز با اجرای برنامه های قصه گویی قصه  ی پسته و هفت برادر، آموزش کاردستی آویز اناری، کارگاه ادبی با موضوع خاطرات یلدایی، پذیرایی و بازی اوستا اوستا برگزار گردید.

مرکز فرهنگی هنری بیجار با دعوت از دانش آموزان و اجرای برنامه های نقاشی و سفالگری در کنار مربی هنری خود  خدیجه معمار  اقدام به ترسیم نقاشی های خود با موضوع شب یلدا نمودند همچنین سیدیاسر هاشم زاده مربی مسئول فرهنگی مرکز فعالیت بحث آزاد را با موضوع یلدا و فلسفه ی آن " برای اعضا دایر کرد و اعضادرباره فلسفه ی شب یلدا و همچنین چرایی چیدن سفره یلدا به بحث و گفتگو نشستند همچنین حمیده بشارتی مربی ادبی مرکز کارگاه ادبی خود را با عنوان " زیباترین خاطره یلدایی من " را برگزار کرد و به چند اثر برتر جوایزی را اهدا نمودند همچنین فعالیت قصه گویی از جمله فعالیتهای دیگر بود که توسط مربیان مرکز برای اعضا انجام شد در ادامه طبق هماهنگی قبلی با مدرسه ولایت ، سیدیاسر هاشم زاده با حضور در این مدرسه و شرکت در مراسم جشن شب یلدا برای دانش آموزان کانون و فعالیتهای آن را معرفی نمود و همچنین قصه ی " کرم سه نقطه " را برای دانش آموزان مدرسه قصه گویی کرد .

به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا و حفظ این سنت زیبا مرکز شماره 4 کانون سنندج نیز با دعوت از اعضاء دانش آموز مرکز با برنامه های هنری و فرهنگی کلاژ مقوایی با طرح هندوانه و نیز تزیین انار های شب چله کار هنری خود را عرضه کردند سپس با دور هم بودن در سفره ای که چیده شده بود قصه گویی را نیز شنیدند.

جشن یلدا در مرکز فرهنگی هنری قروه نیز با فضاسازی مرکز و برنامه های قصه گویی مربیان کانون، معرفی آداب و رسوم یلدا و اجرای سرود از فعالیت های این روز بود.

به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا و با هدف آشنا نمودن اعضا مرکز با آداب  و رسوم پیشینیان و جشن های قدیمی برنامه ای با عنوان یلدای قصه در دو روز متوالی با حضور اعضای ثابت دخترو پسر و اجرای برنامه های معرفی آداب و رسوم یلدا وفلسفه خوراکی های مخصوص آن، تفال به دیوان حافظ، قصه گویی و شعرخوانی، بازی محلی جوراب بازی، پرسیدن تاپماجاهای ترکی از اعضا، کاردستی اوریگامی هندوانه، نقاشی انگشتی با طرح های یلدایی وسرود خوانی سه نفر ازاعضای دختر از فعالیتهای اجرایی مرکز فرهنگی هنری حسن آباد یاسوکند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =