نگاه خبرگزاری شبستان به پیک امید کانون ایلام

در آغازین روزهای سرد زمستان کاروان «پیک امید» با برگزاری برنامه‌های شاد و نشاط‌آور ویژه کودکان و نوجوانان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در روستای «پاکَل» شهرستان ایلام حضور یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در حاشیه برگزاری ویژه‌برنامه‌های پیک امید در روستای پاکل شهرستان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های «پیک‌امید» باهدف ارائه‌ خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و مناطق بحران‌زده ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل اخیر و ایجاد روحیه امید و نشاط در میان کودکان و جوانان در مناطق روستایی و محروم اجرا می‌شود.

«مهدی جمالی» بابیان اینکه پیک امید در مناطق محروم و روستایی استان که امکان حضور واحدهای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود ندارد حضور می‌یابد، تصریح کرد: این مناطق در استان شناسایی‌شده و به‌صورت ماهانه با حضور مربیان کانون و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در این مناطق برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه هرماه یک ویژه‌برنامه در یک روستا یا یک منطقه استان با هماهنگی‌های انجام‌شده برگزار می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه ادبی، فرهنگی و هنری، قصه‌گویی، معرفی کتاب، کاردستی، شعر، داستان، قصه‌خوانی، مسابقه، بازی و سرگرمی و در پایان اهدای کتاب و کودک و نوجوان ازجمله برنامه‌های حضور پیک امید در مناطق روستایی استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام یادآور شد: تاکنون علاوه بر روستای پاکل، در روستای سیل زده چَمِ شیر شهرستان سیروان، بخش سیل‌زده ماژین شهرستان دره شهر و روستاهای اطراف ایلام و همچنین در قالب همراهی با امداد فرهنگی استان سیل‌زده لرستان (پل‌دختر) ویژه‌برنامه پیک امید با شورونشاط خاصی برگزارشده است.

جمالی با اشاره به توزیع رایگان کتاب در بین کودکان و نوجوانان مناطق روستایی استان در قالب برنامه پیک امید، خاطرنشان کرد: تمامی این کتاب‌ها از تازه‌ترین تولیدات و محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که باهدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان مناطق روستایی توزیع می‌شود.

گفتنی است در این مراسم 200 جلد کتاب به‌صورت رایگان بین کودکان و نوجوانان روستای پاکل توزیع شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =