کد خبر: 294441
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
بازدید 1209
«نغمه‌های روشن فردا» در کرمان طنین‌انداز شد

نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار و برگزیده‌ها اعلام شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مرحله استانی نخستین مهرواره‌ سراسری سرود «آفرینش» با عنوان«نغمه‌های روشن فردا» ۵ دی‌ ۱۳۹۸ در سالن باران اداره‌کل کانون استان کرمان برگزار شد.

بنابر این خبر، این مهرواره با شعار«آینده ساختنی است» و با ۱۱ گروه سرود از گروه‌ سنی«۶ تا ۱۶ سال» و مربیان و دو نماهنگ از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اجرا شد.

همچنین، مراکز فرهنگی‌هنری چترود، عنبرآباد، پاریز، رفسنجان یک، بردسیریک، بافت، بم، سرچشمه (دو گروه دختر و پسر) و مراکز شهرکرمان(دو سرود) با گروه‌های سرود و مراکز انار و بردسیر۱ با دو نماهنگ در این مهرواره شرکت کردند.

این در حالی است که، در مراسم اختتامیه که با حضور محمد جهانشاهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و محمدرضا وحیدی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی برگزار شد، بیانیه حسین خسرویان، محمدانور الاسلام و مهدی قاسمی داوران نخستین مهرواره سرود کانون کرمان به شرح زیر خوانده شد:«

به نام خدا

هیات داوران ضمن تقدیر و تشکر از حضور همه اعضا، گروه‌ها، سرپرستان و مربیان عزیز و همچنین تقدیر و خدا قوت به برگزارکنندگان نخستین مهرواره سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، موارد ذیل را جهت بالا بردن سطح کیفی جشنواره پیشنهاد می‌نماید. ۱. استفاده کردن از مربی فنی تخصصی. ۲. دقت در انتخاب شعر و ملودی متناسب با گروه سنی و وسعت صدای اعضا گروه. ۳. استفاده از ظرفیت‌های منطقه خود جهت تقویت گروه‌ها و آماده‌سازی فضاهای کانون جهت بروز خلاقیت کودکان و نوجوانان. ۴. برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان که در بالا بردن سطح کیفی جشنواره موثر است. ۵. پیشنهاد می‌گردد مسئولان مهرواره سرود در بخش تک‌نوازی و تک‌خوانی در سال‌های آتی نیز برنامه‌ریزی نمایند. »

همچنین هیات داوران در پایان گروه سرود«مراکز شهر کرمان» با سرود« بازی‌های محلی» را حائز رتبه اول و گروه سرود مرکز فرهنگی‌هنری«چترود» با سرود« مهمان کم‌رو» را حائز رتبه دوم دانستند و به دبیرخانه کشوری معرفی کردند.

در ادامه هیات داوران از گروه سرود مرکز فرهنگی‌هنری«بم» به خاطر خلاقیت در اجرا تقدیر کردند.

بر همین اساس، جایزه بهترین آهنگ‌سازی به صورت مشترک به مسعود نکویی برای سرود « بازی‌های محلی» برای تنظیم مناسب و اهمیت دادن به گویش و فرهنگ کرمان و محمدعلی محمودی برای سرود«مهمان کم‌رو» به خاطر زیبایی ملودی و توجه به تلفیق شعر و موسیقی اهدا شد.

جایزه بهترین رهبر گروه هم به محمدعلی محمودی برای رهبری گروه سرود«مهمان کم‌رو» از مرکز فرهنگی‌هنری چترود و بهترین طراحی بروشور به حمیده قاضی‌زاده مربی هنری مرکز چترود تعلق گرفت.

همچنین در بخش نماهنگ، دو نماهنگ مراکز فرهنگی‌هنری انار و بردسیریک به دبیرخانه کشوری مهرواره سرود آفرینش معرفی می‌گردد.

بر همین اساس، دبیرخانه کشوری مهرواره بعد از داوری از روی فیلم‌های رسیده از سراسر کشور، هفت گروه سرود را به مرحله کشوری«مهرواره سرود» کانون دعوت می‌کند که از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ با میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری مهرواره سرود، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =