خانواده‌ها رکن مهم تحقق شعار«آینده را باید ساخت»

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل با برنامه رادیویی«ائویم اوجاغیم» در خصوص جایگاه کانون و نقش خانواده‌ها در رشد و تربیت کودکان و نوجوانان گفتگو و عنوان کرد: خانواده‌ها رکن مهم تحقق شعار«آینده را باید ساخت» است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه خانواده، کودک یا نوجوان و نظام‌های آموزش‌وپرورش سه ضلع مثلث فرآیند تعلیم‌وتربیت هستند، گفت: اگر این سه ضلع هم‌راستا و همپوشانی لازم را داشته باشند اهداف تعیین‌شده به راحتی قابل دستیابی بوده و در صورت ضعف در هر یک از اضلاع، این فرآیند با مشکلات عدیده‌ای در دسترسی به چشم‌اندازهای لازم توسعه مواجه خواهد بود.

احدزاده ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهای مؤثر و برتر فرهنگ پایه و بنیادی جامعه در فرآیندهای پرورش خود که عمدتاً بافکر و قدرت خلاقه کودک و نوجوان سروکار دارد با همراهی خانواده‌ها نتایج ارزشمندی اخذ می‌کند و در قالب برنامه‌های متفاوت و اثرگذار به دنبال تقویت ارتباط خانواده با مراکز فرهنگی هنری است.

مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به نقش و اهمیت رویکرد کانون با شعار محوری «آینده را باید ساخت» تصریح کرد: این شعار با همراهی خانواده‌ها بیشتر تحقق می‌یابد و آموختن، عمل کردن، زندگی کردن در راستای همکاری‌های مشترک مُیسّر می‌شود.

او در ادامه گفتگوی خود به موفقیت اعضا و مربیان کانون استان در جشنواره‌ها و مهرواره مختلف کشوری و بین‌المللی اشاره و یادآور شد: سال جاری یکی از سال‌های پرثمر کانون استان با لحاظ موفقیت‌های اخذشده است که با کسب ۹ دیپلم افتخار از مسابقه بین‌المللی دوسالانه نقاشی تاشکند کشور ازبکستان با موضوع «دنیای کودکی، سرزمین مادری، دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم و رویای من» توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری، نمونه‌ای از درخشش و فعالیت‌های ارتقادهنده کانون استان در دستیابی به مهارت‌های فاخر فرهنگی هنری و ادبی است.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: موفقیت اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان در نوزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط‌زیست «جی کیو ای» و بیست و ششمین مسابقه بین‌المللی انجمن نقاشی هیکاری کشور ژاپن، در حالی به دست آمد که در یازدهمین دوره ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش اثر «محمدمهدی آرویش» با عنوان میکروتوپ(بزرگ‌نمایی اجسام) در بخش تقدیری‌ها قرار گرفت و به دنبال آن نیز در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش قصه‌های۹۰ ثانیه از نگاه مخاطبان، محسن وظیفه پشتکوه مربی کانون پارس‌آباد مقام اول و آوا عزیزپور مقام سوم جشنواره را کسب کرد.

احدزاده اضافه کرد: اعضای کانون استان در مهرواره ادبی آفرینش با گرایش داستان نیز خوش درخشیدند و در اولین کنگره شعر عاشورایی کودک‌ونوجوان کشور که در اردبیل برگزار شد هر ده منتخب و شایسته تقدیر کانونی بودند.

او همچنین به موفقیت و دستاورد ارزشمند مربیان کانون استان در برگزاری مهرواره و نمایشگاه «آب و آینه» با استفاده از چوب‌های آب آورده اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار هنری از چوب‌های آب آورده برای اولین بار در کشور و در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری تهران اتفاق ارزنده‌ای بود که توان خلاقانه مربیان استان را در معرض نمایش قرار داده بود و موجب ترغیب بیش از پیش استان برای ارائه ایده‌های جدید شد که با استقبال مسئولان ارشد کانون کشور و نیز هنرمندان و خواص همراه بود.

او گفت: هدف نهایی کانون، پرورش استعدادها و خلاقیت‌های نسل کودک و نوجوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و ادبی است که تلاش‌های پرثمر مربیان کانون استان در مسیر بالندگی‌های پایدار قرار دارد و در حال حاضر کانون استان‌ اردبیل یکی از مراکز موفق کشور است.

گفتنی است، «ائویم اوجاغیم» برنامه رادیویی شبکه سبلان اردبیل است که به صورت مجله‌ای هرروزه به غیر از ایام تعطیل به صورت زنده با آیتم‌های تولیدی و زنده پخش می‌شود.

ضرورت تحکیم بنیان خانواده، نشر و ترویج اخلاق نیکو در فضای خانواده‌ها، شناسایی آسیب‌ها و پرهیز از آن‌ها، توجه به سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده با توجه به برش استانی موضوع برنامه‌ی ائویم اوجاغیم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =