تقدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دو بازی جدی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در مراسم پایانی سومین دوره جایزه بازی‌های جدی از دو بازی، «شاه گیگیلی» و «اتاقک مجازی آموزش و توان بخشی کودکان مبتلا به اوتیسم» که با رویکرد کودک و نوجوان ساخته شده بودند، تقدیر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه بازی‌های جدی که طی دو روز به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده بود با  حضور سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و رئیس جایزه بازی‌های جدی و حضور تولید کنندگان بازی، دیروز جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

پژمان در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج بازی‌های جدی گفت: ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا اهمیت بازی‌های جدی را به مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم.

او ادامه داد: در حقیقت بعد از خاتمه این برنامه کار اصلی ما آغاز می‌شود. یکی از اقدام‌های مهم ما این است که اهمیت بازی‌های جدی را در مجموعه‌های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه‌ها منعکس کنیم. در طول این چند سال با اقدام‌هایی که مجموعه بنیاد انجام داده است، شاهد توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت‌ها کافی نیست.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر مشارکت ۱۴ دستگاه در برگزاری این رویداد گفت: یکی از کارهایی که امسال به صورت جدی پیگیر آن شدیم این بود که این درک که به سایر بخش‌های کشور هم منتقل شود. ما امروز شاهد مشارکت حضور ۱۴ دستگاه مختلف در این حوزه هستیم که هر کدام مأموریت‌های متفاوتی دارند. در طول این مدت پیگیری‌های بسیاری اتفاق افتاد و تلاش‌هایی صورت گرفت که منجر به گفت‌وگوهایی شد.

بیانیه هیات داوران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم بدین شرح خوانده شد: هیات داوران ضمن تقدیر از بازی‌هایی که به کودکان با محدودیت‌ها و توانایی‌های خاص توجه دارد. همچنین بازی‌های درمانی و بازی‌هایی که از منظر روانشناختی به حوزه کودک و نوجوان توجه کرده‌اند و موضوع آموزش را در قالب بازی مورد توجه قرار داده بودند؛ از بازی‌های هانا، توان دست، تیزران و ریشتر تقدیر می‌کند.

هیات داوران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حضور احسان حمیدی نماینده کانون پرورش فکری جایزه اول خود را با کمک هزینه ۴۰میلیون ریال به بازی «شاه گیگیلی» اهدا کردند.

همچنین هیات داوران کانون با توجه به اجرای خوب، ایده نو و رویکرد درمانی کودکان با محدودیت‌های حرکتی جایزه دوم خود را به همراه ۲۰میلیون ریال به بازی «اتاقک مجازی آموزش و توان بخشی کودکان مبتلا به اوتیسم» اهدا کرد.

اختتامیه بازی‌های جدی ۱۳۹۸، روز جمعه ۶ دی‌ با معرفی نفرات برتر در تالار الزهرا واقع در دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =