آشنایی با نشان‌های ایرانی در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی بخشی از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی است که با حضور ۱۶۰ تولیدکننده، کار خود را آغاز کرده است. «هوپا»، «کی پی» و موسسه فرهنگی هنری «آوای باران» از جمله نشان‌ها یا برندهای تولیدکننده اسباب‌بازی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی از روز شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ با حضور ۱۶۰ تولیدکننده اسباب‌بازی و بیش از ۲هزار اسباب‌بازی در سالن سپهر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار شده است.

این نمایشگاه محلی است برای معرفی تولیدکنندگان اسباب‌بازی و محصولاتی که در حوزه بازی و اسباب‌بازی تولید می‌کنند.

هوپا؛ پیشی گرفتن سابقه تولید بازی از انتشار کتاب

«هوپا»، یکی از برندهای تولید اسباب‌بازی است که البته در سال‌های اخیر انتشارات کتاب‌های کودکان و نوجوانان را هم راه‌اندازی کرده است. ولی به گفته مسئول غرفه هوپا، سابقه تولید اسباب‌بازی در هوپا بیشتر از انتشار کتاب است. برند هوپا با نزدیک به ۱۵ عنوان بازی که شامل بازی‌های رومیزی، چوبی و کارتی می‌شوند در جشنواره امسال حضور پیدا کرده است. برخی از این بازی‌ها مخاطب بالای ۷ سال دارند، هرچند که بیشتر بازی‌های برند هوپا به گروه سنی نوجوان و جوان تعلق دارد. اکثر کارهای هوپا طراحی ایرانی دارند که یا برگرفته از بازی‌های خارجی هستند یا حق کپی‌رایت آن‌ها خریداری شده است.

کم پی؛ قدم‌های کوچک برای کودکان

برند «کم پی» نامش را از شعار «قدم‌های کوچک برای کودکان» و یا «کمتر پرداخت کردن» گرفته است. تولید کنندگان این برند اسباب‌بازی به دنبال تولید اسباب‌بازی با قیمت مناسب هستند تا تمام اقشار جامعه مخاطب آنان باشند. همچنین اسباب‌بازی‌های «کم پی» در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. این برند با ۵۰ عنوان اسباب‌بازی مختلف در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی حضور پیدا کرده است که رده سنی متفاوتی دارند. نوشت‌افزار، انواع بازی‌های مرتبط با نقاشی، بازی‌های حمام، اسباب‌بازی‌های چوبی، علمی، ورزشی، شعبده بازی و کارتی در بین بازی‌های «کم پی» به چشم می‌خورد.

آوای باران؛ ۲۶ برند اسباب‌بازی

موسسه فرهنگی هنری «آوای باران»، موسسه‌ای است که به صورت خصوصی در حوزه آموزش خانواده‌ها و مراکز پیش دبستانی و دبستانی فعالیت کرده است. برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها، نمایشگاه، ارائه محصولات تخصصی کودک، راه‌اندازی باشگاه بازی کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به خانواده‌ها و مراکز، توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه آموزش کودکان و نوجوان و... از جمله فعالیت‌های این موسسه برای پیشرفت و توسعه فرهنگ آموزش پیش دبستانی است. این موسسه با ۲۶ عنوان برند اسباب‌بازی در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی حضور پیدا کرده است. در واقع بخش بزرگی از نمایشگاه تخصصی به برندهای زیرمجموعه‌ یا همکار این موسسه اختصاص داده شده است. برندهای زیرمجموعه این موسسه به کیفیت بیشتر اهمیت می‌دهند ولی طبق گفته خودشان ایده بسیاری از این بازی‌ها از بازی‌های خارجی گرفته شده است که در ایران تولید می‌شوند.

پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با شعار «تمرین زندگی» از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =