کانون، پایگاهی حساس وتأثیرگذار است

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک شامگاه یکشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۸ با حضور در اداره کل کانون فارس از مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ شیراز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به همراه جمعی از مسئولین و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ شیراز از کتابخانه، مرکز نجوم، استودیو و مرکز فروش بازدید و با فعالیت‌های کانون بیشتر آشنا شد.

بر اساس این گزارش ، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس در گزارشی ضمن ارائه فعالیت‌های کانون در بخش‌های مختلف ثابت، سیار  و پستی  به ارتباط مؤثر کانون با مسئولین استان و فرمانداران اشاره کرد. معاونان و کارشناسان بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری،ادبی، مالی، اداری و مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۳ شیراز نیز فعالیت‌های هر بخش را به اجمال معرفی کردند.

محمود عباسی، که برای شرکت در  کنفرانس تخصصی حقوق کودک  به شیراز سفر کرده بود در جمع کارکنان کانون فارس گفت: آن‌چه که ما حرفش را می‌زنیم شما به آن عمل می‌کنید؛ به عبارتی مصادیق حقوق کودک همین فعالیت‌ها و تلاش‌هایی است که در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان صورت می‌گیرد. دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درادامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یکی از مراکز حساس و مهم است که فوق‌العاده می‌تواند از دوران کودکی بر روی فرزندان ما تأثیرگذار باشد.

به گفته‌ی او، آثار، کتاب‌ها و منابع موجود در مراکز با ملاحظات انجام شده و دقت نظر و لحاظ مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه تهیه شده که قابل تحسین است. به گفته‌ی عباسی، کانون  پناهگاهی است که خانواده‌ها به عنوان یک مکان امن می‌شناسند و  بچه ها رابا طیب خاطر می‌آورند و کتاب‌هایش را تهیه می‌کنند. وی تأثیر فعالیت‌های خلاق کانون  را بر فکر و ذهن بچه‌ها تحول‌آفرین دانست.

گفتنی است اعضای گروه سرود مرکز فرهنگی هنری شماره 3 شیراز در  کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استانداری فارس و با حضور جمع زیادی از مسئولین استان به اجرای سرود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =