از بازی‌های چوبی برای کودکان تا صادرات اسباب‌بازی ایرانی

برندهای «دانا»، «آهوک»، «کیدل» و «فربد انگاره» از برندهایی هستند که در نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی حضور پیدا کرده‌اند و متناسب با سنین مختلف محصولاتی ارائه داده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباب‌بازی ایرانی از روز شنبه ۷ دی ۱۳۹۸با حضور ۱۶۰ تولیدکننده اسباب‌بازی و بیش از ۲هزار اسباب‌بازی در سالن سپهر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شده است.

این نمایشگاه محلی است برای معرفی تولیدکنندگان اسباب‌بازی و محصولاتی که در حوزه بازی و اسباب‌بازی تولید می‌کنند.

سرگرمی‌های فکری آموزشی «دانا»؛ شرکتی چهل ساله

سرگرمی‌های فکری آموزشی «دانا»، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های فکری در ایران است. این شرکت سابقه ۴۰ ساله تولید اسباب‌بازی دارد. بازی‌های این برند عموماً از ایده‌های مطرح بین‌المللی ریاضی گرفته شده‌اند که با یک طراحی دوباره بر اساس فرهنگ ایران به بازار عرضه می‌شوند. مسئولان غرفه این برند، از مخاطبان می‌خواستند تا برخی از معماهای فکری را حل کنند.

آهوک؛ جشنواره تخصصی دوره پنجم متنوع‌تر و گسترده‌تر است

آهوک که نزدیک به ۲۷ سال در حوزه تولید بازی فعالیت می‌کند با دو عنوان بازی در جشنواره امسال حاضر شده است. «بانیک» نام اسباب‌بازی سازه‌ایست که برند آهوک در ایران تولید می‌کند و مناسب کودکان بالای ۴ سال است. بانیک اسباب‌بازی است که با بالا رفتن قطعاتش به شکل پیچیده‌تری ساخته می‌شود و مناسب بزرگ‌سالان می‌شود. متصدی برند آهوک، جشنواره تخصصی اسباب‌بازی دوره پنجم را متنوع‌تر و گسترده‌تر از دوره پیشین ارزیابی می‌کند. او می‌گوید، این جشنواره فرصتی فراهم کرده تا با برندهای هم صنف دیگر بیشتر آشنا بشوند.

کیدل؛ اسباب‌بازی‌های چوبی برای کودکان بالای سه سال

«کیدل»، برند اسباب بازی چوبی دست‌ساز و نوپایی است که دو سال از شکل گرفتن آن می‌گذرد و برای اولین بار است که در جشنواره ملی اسباب‌بازی شرکت می‌کند. با این‌حال «کیدل» اسباب‌بازی‌های چوبی متنوعی برای کودکان بالای سه سال دارد. اکثر این اسباب‌بازی‌ها یا به شکل خوراکی‌های محبوب بچه‌ها ساخته‌ شده‌اند یا حیوانات و قلعه‌های مختلفی. این اسباب‌بازی‌ها با کمک گرفتن از آموزش مونتسوری و والدورف ساخته شده‌اند و به مهارت‌های حرکتی، تمرکز و تقویت خلاقیت و هوش بصری کودکان کمک می‌کنند.

فربد انگاره؛ بازی صادراتی

برند «فربد انگاره» بازی‌های رومیزی مخصوص بزرگ‌سالان تولید می‌کند. بازی‌های «زار» و «شادزدوزیر» دو بازی این برند هستند که برای افراد بالای ۱۴ سال تولید شده‌اند. طبق گفته متصدی برند به دلیل اینکه ایده و طرح این بازی‌ها کاملاً ایرانی است و برگرفته از هیچ بازی خارجی نیست، آن‌ها توانسته‌اند نسخه انگلیسی این بازی را در خارج از ایران هم به فروش برسانند. هرچند که بازی «زار» نسبت به بازی‌های رومیزی دیگر قیمت بالاتری دارد، ولی علت آن هزینه تولید بالای این بازی است که در آن متریال‌هایی چون فلز و پارچه به کار رفته است. بازی رومیزی «زار» برنده نشان فیروزه در سال ۱۳۹۷ با عنوان تولیدکننده برتر اسباب‌بازی در حوزه خلاقیت را گرفته است.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =