بازی کردن همراه با آموزش، خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه صنعت اسباب‌بازی بسیار پیشرفت کرده و امیدواریم با نشان‌سازی و بومی‌سازی اسباب‌بازی‌ها به سمتی برویم که جنبه سرگرمی دانش‌آموزان تقویت شود.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی اللهیار ترکمن در بازدید از برنامه های سومین روز جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: موضوع پرداختن به بازی و یادگیری و آموزش از راه بازی کردن یکی از موضوع‌هایی است که آموزش و پرورش بر این موضوع تمرکز کرده است.

او ادامه داد: بازی کردن همراه با آموزش، خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد به‌همین دلیل بازی کردن در دستور کار ما قرار گرفته است. البته با توجه به حجم زیاد درس‌های موجود برای بچه‌ها خیلی فرصت بازی کردن برای آن فراهم نمی‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به عزم آموزش و پرورش در این زمینه و نوع هدف‌گذاری‌های موجود امیدواریم بازی کردن در مدارس را نهادینه کنیم. گرچه محدودیت‌هایی وجود دارد اما سعی داریم که از این طریق این امر را در میان تمامی مدارس جا بیاندازیم.

ترکمن با اشاره به برگزاری جشنواره در به ثمر رساندن حوزه بازی در آموزش، بیان کرد: ما در اتاق‌های بازی در مدارس دو هدف را پییگری می‌کنیم که یکی از آن‌ها بحث سرگرمی دانش‌آموزان است و دیگری یادگیری از طریق بازی همان تعاملات اجتماعی و اخلاقی، خلاقیت در محیط درسی و تعامل با دوستان و معلمان است زیرا ما بیشتر به دنبال آموزش مدرسه‌ای نیستیم.

او در ادامه افزود: این جشنواره‌ها می‌تواند مردم و همچنین مربیان را با ابزارها و امکانات آشنا کند تا دو هدفی که مدنظر ما است را در آینده جلو ببریم و ارتقا دهیم. خوشبختانه صنعت اسباب‌بازی بسیار پیشرفت کرده و امیدواریم با نشان‌سازی و بومی‌سازی اسباب‌بازی‌ها به سمتی برویم که جنبه سرگرمی دانش‌آموزان تقویت شود.  

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =