بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان خود را شناخت

منتخبان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان تهران در سه بخش ملی، بین‌الملل و قصه ۹۰ ثانیه.

به گزارش روابط عمومی کانون استان تهران، در آئین پایانی جشنواره که عصر روزشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، منتخبانی از استان تهران در بخش های بین الملل، قصه ۹۰ ثانیه و برگزیدگان آراء داوران نوجوان حضور داشتند.

بخش بین‌الملل

گیتی خامنه، مرتضی سرهنگی و اشکان خطیبی، هیأت داوران بخش بین‌الملل پس از بررسی آثار، برگزیدگان این بخش را معرفی کردند. ساره قصیر با قصه «جوجه» از لبنان و مهدی محمدیان با قصه «در بهای آزادی» از تهران در این بخش به صورت مشترک به مقام نخست دست یافتند. در این بخش هیچ اثری واجد دریافت جایزه دوم شناخته نشد. رتبه‌ سوم نیز به صورت مشترک به مریم فهیم‌پور با قصه «این کدوی پیرزن نیست» از خوزستان، «کیمیا یعقوبی گودرزی» با قصه «بیژن و منیژه» از تهران و سولماز صادق‌زاده‌نصرآبادی با قصه «قدم یازدهم» از آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

بخش قصه‌ ۹۰ ثانیه

هیات داوران بخش قصه‌ ۹۰ ثانیه متشکل از گلاره عباسی، رسول صدرعاملی، حبیب رضایی، مسعود فروتن و مهدی رجبی برگزیدگان بخش «قصه زندگی من» را به شرح زیر معرفی کردند.

بر این اساس، ساره وفا از استان مرکزی با قصه «سیامک و سیاوش» به عنوان نفر اول شناخته شد. منصور خانی از استان تهران نیز با قصه «آرزوهای من» در جایگاه دوم قرار گرفت و بیتا شهبازی از استان آذربایجان شرقی با قصه «زندگی من» موفق به کسب مقام سوم شد.

همچنین در بخش «قصه‌های شهر من» ویژه شهروندان تهرانی، جایزه نفر نخست به وندا زاهدی با قصه «داستان تهران من»، جایزه دوم به کیمیا یعقوبی گودرزی با قصه «مرشد بلقیس» و جایزه سوم به سمانه پورغلامی با قصه «بانوی دستفروش مترو» تعلق گرفت.

جوایز منتخبان آراء داوران نوجوان

داوران نوجوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی متشکل از سجاد اسماعیلی‌علیایی، زحل موذن، آتنا چراغی، علی سلیقه و سارا پورعبدالله نیز مهدی محمدیان با قصه «در بهای آزادی» از تهران و میرهادی احمدوندی فرزانه‌پور با قصه «عاقبت اندیشی» از آذربایجان شرقی را به ترتیب حائز رتبه‌های اول و دوم این جشنواره معرفی کردند.

گفتنی است که زحل موذن، آتنا چراغی و سارا پورعبدالله  از داوران نوجوانان این جشنواره از اعضای منتخب مراکز کانون پرورش فگری کودکان و نوجوانان استان تهران بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =