کودکان ونوجوانان سفیران فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در خانواده ها هستند

جلسه کمیته پدافند غیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همزمان با ۹ دی ماه ۱۳۹۸ با حضور محمد علی آخوندی مدیر کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل استان در محل اداره کل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون در ابتدای جلسه طی سخنانی کودکان ونوجوانان را سفیران ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل در خانواده ها دانست و گفت:  فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی  در مراکز با رویکرد آسیب‌های اجتماعی، حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری، ایمن سازی مراکز و آموزش همکاران از اهم فعالیت‌های کانون در خصوص پدافند غیر عامل است.

وی با اشاره به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اجرایی شدن  مقوله پدافند غیر عامل افزود: اجرای برنامه‌های  مختلف در کانون ویژه کودکان ونوجوانان  با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگی پدافند غیر عامل ایفا کند.

رییس کمیته پدافند غیر عامل کانون ادامه داد، آموزش های غیر مستقیم در کانون در جهت کاهش این آسیب‌ها انجام می شود و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع  پدافند غیر عامل  مفاهیم پایه پدافند غیر عامل نیز به کودکان ونوجوانان منتقل می شود.

در ادامه محمد علی آخوندی مدیر کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل استان کانون پرورش فکری را در امر ترویج و توسعه پدافند غیر عامل مهم ارزیابی کرد و گفت: پدافند غیر عامل درس زندگی است و در تمام زندگی نقش دارد.

وی با اشاره به تهدیدات جامعه محور جنگ نرم جهت ضربه زدن به جامعه اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام در این خصوص، ابتدا از نوجوانان و جوانان شروع و آن را به سطح جامعه گسترش می‌دهند لذا به منظور جذب مخاطبان کودک و نوجوان و انتقال مفاهیم و ترویج بیش از پیش پدافند غیر عامل به کودکان و نوجوانان باید کار جذاب انجام داد.

در پایان این جلسه با توجه به برگزاری مسابقه نقاشی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل پدافند غیر عامل و همچنین اداره کل آموزش و پرورش در هفته نکوداشت پدافند غیر عامل گزارشی از روند اجرای این مسابقه و آثار رسیده به دبیرخانه ارائه و در خصوص تقدیر از آثار برگزیده و چاپ مجموعه آثار برگزیده نیز تصمیم گیری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =