جشنواره ملی اسباب‌بازی موفق بود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش بازی در یادگیری، جشنواره ملی اسباب‌بازی توانسته در هدف‌گذاری‌اش موفق باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا کمره‌ای، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش بازی در آموزش گفت: ما با یک رویکرد تعاملی به آموزش و بازی نگاه می‌کنیم. چرا که اسباب‌بازی‌ها فرصتی فراهم می‌کنند تا دانش‌آموزان در یادگیری مشارکت بیشتری داشته باشند.
او ادامه داد: چون یادگیری فرایندی است که توسط یادگیرنده انجام می‌شود نه توسط آموزش‌دهنده. بنابراین وقتی دانش‌آموزان درگیر آموزش باشند، آن‌ها را بهتر فرامی‌گیرند. ضمن اینکه نمایشگاه جشنواره اسباب‌بازی توجه به فعالیت آموزشی با ماهیت تفکر و پرورش قوه خلاقیت دیده می‌شود.
کمره‌ای تاکید کرد: این جشنواره برای آموزش و پرورش فرصتی فراهم کرده است تا با معرفی کانون‌های تاثیرگذار در جریان یادگیری از آن‌ها استفاده کند. من تصور می‌کنم که خلاء استفاده از بازی در آموزش هنوز هم وجود دارد و این غرفه‌هایی که در نمایشگاه ترویجی مشارکت دارند باید بتوانند به صورت دائمی در جایی کارهایشان را نشان دهند. به همین دلیل من به کانون پیشنهاد دادم که بستر مجازی برای این کار فراهم کند تا این غرفه‌ها در معرض نمایش جمعی قرار بگیرند.
او با اشاره به اینکه جشنواره ملی اسباب‌بازی توانسته در هدف‌گذاری خودش موفق باشد گفت: کثرت استقبال‌کنندگان از جشنواره نشان می‌دهد این جشنواره در عملکردش موفق بوده است. از تجربیاتی که در این دوره حاصل شد، قطعا باید برای هدف‌گذاری بیشتر و بهتر استفاده کرد.
پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با دبیری محسن حموله از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران  است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =