بازدید نماینده مردم تهران از جشنواره ملی اسباب‌بازی

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی بازدید کرد و نقش این جشنواره و اسباب‌بازی‌ها را در تغییر نگرش کودکان و نوجوانان مؤثر دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی با حضور در جشنواره اسباب‌بازی گفت: دنیای کودکان دنیای دیگری است، در واقع اسباب‌بازی برای آن‌ها جنبه آذین زندگی دارد و همه توجه و نگاهشان در اسباب‌بازی خلاصه می‌شود.

او ادامه داد: من در دوره دبستان در مدرسه‌ای حرفه‌ای تحصیل کردم که مربیانم یا از آلمان آمده بودند یا تحصیل ‌کرده آنجا بودند. در مدرسه ما اهمیت ویژه‌ای به برگزاری کارگاه‌های فنی حرفه‌ای می‌دادند. حتی یادم هست که مدیر مدرسه بعد از ساعت‌های کلاس کنار دانش‌آموزان می‌آمد. امروز در این نمایشگاه ابزارهای ساخت و سازی را دیدم که در آن موقع، داشتنش آرزوی ما بود. به همین دلیل به آن دوران بازگشتم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اسباب‌بازی‌ها بیش از تصور من پیشرفت کرده‌اند که باید آن‌ها شناسانده شوند. هر چیزی در این جشنواره می‌بینم نو است. حیف است که این فناوری و توانایی نادیده گرفته شود و تولیدکننده ناچار باشد که کالای خودش را با خط انگلیسی تولید کند تا تولیداتش مورد استقبال قرار بگیرد.

محجوب، صنعت اسباب‌بازی را صنعت پول‌سازی دانست و گفت: این صنعت برای خارجی‌ها پول‌ساز است و البته می‌تواند برای داخلی‌ها هم سودمند باشد. هزاران کارگر را مشغول به‌کار کند و نوآوری‌ها را به خانواده‌ها منتقل کند. در سال‌های نوجوانی ما به این فکر می‌کردیم که چطور با آهنربا، برق تولید کنیم، اما امروز می‌بینم که در این نمایشگاه وسایلی برای بچه‌ها آماده شده که با استفاده از آب می‌توانند برق تولید کنند. دیدن همین وسایل و بازی‌های فکری می‌تواند دنیای بچه‌ها را تغییر دهد.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =