مفهوم اسباب‌بازی در جامعه جدی‌تر شده است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره ملی اسباب‌بازی به درجه‌ای از بلوغ رسیده است که باید در سال‌های آینده لباس جدیدی را برای این نوجوان تدارک دید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری، در آیین پایانی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با بیان این مطلب به استقبال غیرقابل پیش‌بینی این رویداد اشاره و تاکید کرد: سال آینده باید جشنواره را در بخش‌های بیشتر و وسیع‌تری برگزار کنیم. شاید مکان جشنواره را تغییر دهیم و در مکان دیگری جشنواره ملی اسباب‌بازی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به این‌که کانون خودش را موظف به برگزاری جشنواره اسباب‌بازی می‌داند و این لطف و بزرگواری عزیزان حتماً به همکارانم انگیزه تلاش بیشتر می‌دهد، گفت: جشنواره با استقبال غیرقابل‌پیش‌بینی خانواده‌ها روبه‌رو شد. در برخی ساعت‌ها این استقبال بیشتر بود و به‌همین دلیل با تراکم جمعیت در بعدازظهر روبه‌رو بودیم. از همه کسانی که به جشنواره آمدند و اذیت شدند عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه بازدید خود را به صبح موکول کنند.

او افزود: خوشحال هستم در حالی باهم صحبت می‌کنیم که نگاه به اسباب‌بازی در جامعه تغییر کرده است و همه به تأثیر آن توجه می‌کنند. اسمی که روی هر پدیده‌ای می‌گذاریم به رشد یا افول آن منجر می‌شود کلمه اسباب‌بازی در جامعه ما به معنای چیز پیش‌پاافتاده نیست.

رییس هیأت مدیره کانون با اشاره به این‌که باید به اسباب‌بازی به معنای عامل فرهنگی توجه کنیم که بچه‌های ما را رشد می‌دهد، بیان کرد: کتاب و دفتر وسیله‌های آموزشی در دهه‌های قبل بودند امروزه یک اسباب‌بازی به بچه‌های ما صبر را یاد می‌دهد. درحالی‌که نظام آموزشی نمی‌تواند این کار را انجام دهد این صبوری باید درجایی تمرین شده باشد و بچه‌ها با اسباب‌بازی صبوری را تمرین می‌کنند و می‌آموزند که با صبر به نتیجه خواهند رسید. اکنون مفهوم اسباب‌بازی برای خانواده‌ها جدی‌تر شده است.

نظری ادامه داد: استقبالی که از جشنواره ملی اسباب‌بازی شد نشان داد این مفهوم دارد برجسته‌تر می‌شود. کانون خود را متولی اسباب‌بازی می‌داند، به جای رقابت با تولیدکنندگان اسباب‌بازی به آن‌ها کمک می‌کند و این را در ایده بازارش توسعه می‌دهد. از همه‌کسانی که در این حوزه علاقه‌مندند می‌خواهم به ایده بازار کانون فکر کنند و آثارشان را برای این بخش بفرستند تا اولین قدم‌های تجاری‌سازی ایده‌شان برداشته شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی می‌کند هم خودش، هم شرکایش را به ایده بازار دعوت کند از آقای محسن حموله به‌عنوان دبیر ششمین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌خواهم کارهای برگزاری ششمین دوره را آغاز کند.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =