برپایی نگارخانه عروسک‌ها در جشنواره ملی اسباب‌بازی

نمایشگاه آثار طراحان و عروسک‌سازان با نمایش ۱۰۴ عروسک ایرانی در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۱۰۴ عروسک ایرانی که در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در طول پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به معرض نمایش درآمده‌اند، از بین ۲۱۶ عنوان عروسک انتخاب شده‌اند.

این عروسک‌ها طراحی بومی- ایرانی دارند. برخی از آن‌ها براساس قصه‌های قدیمی ایرانی ساخته شده‌اند و حتی بعضی از آنان بازآفرینی عروسک‌های قدیمی‌تر هستند.

بر اساس این خبر، «شهر عروسک‌» که در آن ۶۰ طراح عروسک، عروسک‌هایشان را در معرض نمایش و فروش گذاشتند و داوری جداگانه بخش عروسک از جمله بخش‌هایی است که برای اولین بار در دوره پنجم جشنواره اسباب‌بازی دایر شده‌اند.

به‌گفته ویدا ملکی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی بعد از برگزاری این دوره از جشنواره، کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه عروسک در این شورا تاسیس خواهد شد.

پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با دبیری محسن حموله از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =