برگزیدگان  مرحله‌ استانی نخستین  مهرواره «سرود آفرینش» در البرز معرفی شدند

مرحله‌ی استانی نخستین مهرواره «سرود آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در البرز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، در آیین اختتامیه نخستین مهرواره «سرود آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» و با شعار«آینده ساختنی است»  که  به همت انجمن سرود استان، عصر روز پنج‌شنبه  ۱۲ دی ماه ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های این اداره کل در کرج برگزار شد، سه گروه راه‌یافته به مهرواره کشوری این رویداد فرهنگی، هنری معرفی شدند.

بر اساس رأی داوران این مهرواره متشکل از «مریم کوچکی »،«پریسا افتخاری مقدم» و «نازنین زهرا دل رابد » از بین ۸ گروه شرکت کننده دو گروه استانی و ۶ گروه مراکز فرهنگی، هنری، گروه‌های سرود استانی «پنجره‌ی آسمان»، «دوست»از مرکز شماره ۴ کانون کرج و «نوستالژی» از مرکز شماره ۳ کانون کرج به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این مهرواره را ازآن خود کرده و  به ‌عنوان گروه‌های برتر معرفی شده  و به مرحله کشوری راه یافتند.

هم‌چنین این مهرواره برگزیدگانی نیز در بخش‌های دیگر داشت، در بخش طراحی بروشور جایزه ویژه این مهرواره به «راضیه ریاحی»، از مرکز شماره ۴ کانون کرج تعلق گرفت، جایزه ویژه‌ی بخش خلاقیت این مهرواره نیز به «طاهره سادات سجادی» از مرکز مجتمع کانون کرج، اهدا شد، هم چنین لیلا ترکاشوند، رهبر گروه سرود استانی دختران نیز توانست عنوان «رهبر برتر» نخستین مهرواره‌ سرود استانی راکسب کند.

هم‌چنین «لیلا ترکاشوند» مربی گروه استانی سرود پنجره‌های آسمان ،«فاطمه موسوی»، مربی گروه سرود «دوست» از مرکز شماره ۴ کانون کرج و «زهرا مردای» مربی گروه سرود« نوستالژی» از مرکز شماره ۳ کانون کرج،  نیز عنوان مربیان برگزیده‌ی این مهرواره شناخته شده  و رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

فعالیت‌های کانون باید  زمینه‌ای برای تحقق شعار «آینده ساختنی است» باشد

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون استان البرز در سخنانی ضمن تشکر از شرکت علاقه‌مندانه‌ی گروه‌های سرود مهرواره‌ها را عاملی بر ای ایجاد دوستی و همدلی بین اعضا و مربیان خوانده و افزود تمام فعالیت‌های فرهنگی ، هنری و ادبی کانون،  باید زمینه‌ای باشد برای  تحقق شعار «آینده ساختنی است »  و  بهانه‌ای  برای ساختن آینده‌ی بهتر و امیدواریم کودکان و نوجوانان با تمرین زندگی در این برنامه‌ها بردباری، گذشت و صبوری را بیاموزند  تا بتوانند آینده‌ی خوبی را برای ایران اسلامی بسازند و مربیان نیز باید با تدارک فعالیت‌های مناسب کودکان و نوجوانان را در این مسیر همراهی کرده و آن‌ها را مهیای زندگی بهتر کنند.

سلیمانی همچین ابراز امیدواری کرد که در برنامه‌های آتی با جذب اعتبارات و امکانات بیشتر بتوان مشکلات موجود را حل کرده و شرایط بهتری را فراهم کرد.

انتخاب شعر، موسیقی و پوشش مناسب برای یک گروه سرود ضروری است 

مریم کوچکی، نماینده گروه داوری این مهرواره نیز ضمن تشکر از حضور و تلاش اعضا  و مربیان آنان،  ضمن قرائت بیانیه، در سخنانی بر اهمیت پوشش، چیدمان و تناسب گروه‌های سرود تاکید و لزوم خلاقیت در اجرا و انتخاب شعر و موسیقی و تمرین مستمر را از مهم‌ترین ارکان یک گروه سرود مناسب دانست.

  گفتنی است در این برنامه فعالیت‌های دیگری همچون نوازندگی پریسا افتخاری مقدم از داوران وامیر حسین بیاضی، یکی از اعضای مرکز شماره ۴ کانون کرج ، اجرای چند مسابقه، پخش تیزر جشنواره،  نیز  با حضور مدیر کل، معاون، کارشناسان ، اعضا، مربیان و والدین اجرا شد .

 مرحله کشوری «مهرواره سرود آفرینش» کانون  نیز  ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ به میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد و گروه‌های برتر کشوری، معرفی می‌شوند.

گزارش تصویری ۱

گزارش تصویری ۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =