حضور کاروان نمایشی کانون در هشتمین جشنواره ملی «گل نرگس» بهبهان

هشتمین جشنواره ملی «گل نرگس» با هدف حفظ میراث معنوی و معرفی آن به‌عنوان یک میراث جذاب به جامعه با حضور کاروان نمایشی کانون پرورش فکری خوزستان در بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان بعدازظهر امروز پنج‌شنبه 12 دی‌ماه 1398 در حاشیه هشتمین جشنواره ملی «گل نرگس» بهبهان گفت: کانون پرورش فکری در راستای رسالت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی که دارد سعی می‌کند در رویدادهایی از این دست حضور پررنگ و مؤثر داشته باشد؛ چون فعالیت در حوزه کودکان و نوجوانان با توجه به انگاره و گزاره‌های بومی برنامه‌هایی همچون گل نرگس از اهمیت بالایی برخوردار است و در توسعه فکری و فرهنگی کودکان نقش بسیار ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه از طریق ظرفیت‌ها و پتانسیلی که در مناطق خودمان داریم به فعالیت‌های فرهنگی جهت می‌دهیم، افزود: گل نرگس از این ظرفیت برخوردار است که در سطح ملی و سطوح بین‌المللی فعالیت‌های مختلفی را در قالب آن عرضه کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با عنوان این موضوع که اگر از همه ویژگی‌های مؤثر خوزستان نام ببریم و فرصتی برای علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان فراهم کنیم باز هم زمان کم می‌آوریم، تصریح کرد: آنچه هم مهم است همین رفتارهاست که امید می‌رود با استفاده از الگوهای هنری بتوانیم این فرصت‌های فرهنگی را به نسل نو و کودکان و نوجوانان که سرچشمه‌های زاینده‌ای برای فرصت‌آفرینی در عرصه فرهنگ خواهند بود، انتقال بدهیم.

کیانی با اعلام تدارک مجموعه برنامه ترکیبی کانون برای حضور در جشنواره ملی «گل نرگس» بهبهان اضافه کرد: این مجموعه را اجرای نمایش عروسکی، عروسک‌گردانی، قصه‌گویی، سرودخوانی، برگزاری کارگاه‌های هنری ازجمله نقاشی با موضوع گل نرگس، کتاب‌خوانی و فعالیت‌هایی که واجد ویژگی‌های لازم برای کودکان و نوجوانان است، شامل می‌شود.

وی یادآور شد: برای برگزاری این رویداد از شهرهای مختلف استان مربیان و کارشناسان کانون را به برنامه اعزام کردیم که کارهای مختلفی را عرضه می‌کنند.

جشنواره گل نرگس روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان بهبهان و با مشارکت استان‌های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری آغاز شد؛ این جشنواره امسال از سوی وزارت میراث فرهنگی به‌عنوان یک رویداد ملی معرفی شده است و تا 13 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =