اسباب‌بازی‌ها صاحب پایگاه خبری شدند

پایگاه خبری اسباب‌بازی‌ها، در آستانه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی و با همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده تا اسباب‌بازی‌های خوب و مناسب را به بچه‌ها معرفی کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست «جایگاه رسانه‌ها و فضاهای مجازی در اسباب‌بازی»، ۱۲ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

حسین نوروزی روزنامه‌نگار، رشد فعالیت‌های مربوط به کودکان در ایران را مرهون حضور دولت دانست و افزود: انگار هیچ بخشی در حوزه کودکان به حضور رسانه‌ای نیاز ندارد. برای مثال ما تا به حال، هیچ منبع رسانه‌ای مشخصی برای بازی و اسباب‌بازی نداشته‌ایم. البته من و همکارانم، یک پایگاه خبری تاسیس و در آستانه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، کار خود را آغاز کرده است.

به گفته سردبیر پایگاه خبری اسباب‌بازی‌ها، این سایت قرار است اخبار مربوط به جهان اسباب‌بازی‌ها، چه تولیدات داخلی چه خارجی را معرفی و اسباب‌بازی‌های باکیفیت و مناسب را به خانواده‌ها معرفی کند. ما در واقع می‌خواهیم کاری مشابه فهرست «لاک‌پشت پرنده» که به معرفی کتاب‌های برگزیده کودک و نوجوان می‌پردازد انجام دهیم.

نوروزی همچنین بیان کرد: ما فروشگاه نیستیم، فعالیت خبری و اطلاع‌رسانی ما اهداف فرهنگی دارد و نمی‌خواهیم تبلیغ پنهانی یک شرکت یا یک برند و محصول را به خورد مخاطب بدهیم. ما در این سایت از قوانین و از ایمنی اسباب‌بازی‌ها می‌گوییم. برای مثال ما آمار دقیقی نداریم. همچنین این پایگاه، مستقل است و به هیچ گروه و جریانی وابسته نیست.

احمد عطارزاده هم در ادامه گفته‌های نوروزی بیان کرد: ما در پایگاه اسباب‌بازی‌ها، ساختاری را طراحی کرده‌ایم که به ما بگوید هر اسباب‌بازی برای چه گروه سنی طراحی شده و چه مخاطراتی دارد. برای مثال، هیچ‌کدام از ما هیچ آمار درست و دقیقی نداریم که در سال چند بچه به خاطر استفاده از اسباب‌بازی دچار آسیب جسمی می‌شوند؟

ما باید زبان نوشتاری و تصویری خاص خود را پیدا کنیم

صادق محمدی، گفته‌های خود را با تعریف رسانه آغاز کرد و گفت: هر ابزاری که داده‌ها، اطلاعات یا پیامی را از فرستنده به گیرنده منتقل می‌کند را رسانه می‌گویند. از سوی دیگر رسانه فقط تبلیغ نیست. بلکه چیزی است که در بلندمدت به شکل‌گیری برند کمک می‌کند.

این پژوهش‌گر به نقش رسانه‌ها اشاره و بیان کرد: رسانه‌ها ارتباط برند با مخاطبان خود را تداوم می‌بخشد؛ درآمد تثبیت شده را تضمین می‌کند؛ امکان آموزش به مخاطبان را فراهم می‌آورد و به معرفی بهتر و بیشتر یک کالا می‌انجامد.

محمدی با اشاره به این‌که امروز، موانع پیش روی ارتباطات رسانه‌ای کاهش پیدا کرده گفت: حذف محدودیت زمانی در انتقال پیام، امکان انتشار گسترده پیام، افزایش سرعت انتقال و ملموس کردن پیام با افزودن تصویر از جمله مواردی است که رسانه‌های امروز به آن توجه می‌کنند.

او به اهمیت شبکه‌های اجتماعی اشاره و بیان کرد: تبلیغ در این شبکه‌ها که پرمخاطب هم هستند، ارزان است. البته تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی باید شفاف و صادقانه باشد. همچنین باید زبان نوشتاری و تصویری خود را پیدا کنیم و مسیر مشخص خود را داشته باشیم.

پس از آن مسعود جعفری به بحث درباره اینستاگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران پرداخت و گفت: ضریب نفوذ فیس‌بوک در ایران ۲ درصد و توییتر تنها یک درصد است. بیشترین نفوذ از آن اینستاگرام است و برند تجاری چون «نایک» بیش از ۹۷ میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =