کد خبر: 294699
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
بازدید 953
شهادت رسم و هنر مردان خدا است

کودکان و نوجوانان کرمانی با دیدگانی اشک‌بار و دل‌هایی شکسته چشم انتظار ورود سرداری هستند که سال‌ها برایشان پدری کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان کرمان، بچه‌های استان کرمان همراه با دیگر مردم، امروز از روستای« قنات ملک» زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا جای جای این استان پهناور با سیاه پوش کردن شهر و دیار خود در سوگ از دست دادن سردار دلها زانوی غم بغل گرفته اند.

سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از همراهان، بامداد روز جمعه ۱۳ دی ۹۸ زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین‌المللی بغداد خارج شدند، توسط نیروهای متجاوز آمریکا هدف قرار گرفتند و شهید شدند.

این در حالی است که، به گفته مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان، سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» روز سه‌شنبه ۱۷ دی در شهر کرمان تشییع و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین، تمام ادارات و ارگان‌های استان کرمان برنامه‌های مهم خود اعم از ورزشی، فرهنگی، علمی و... را به دلیل این مصیبت بزرگ لغو کردند.

حاج قاسم سلیمانی در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۳۵ در روستای« قنات ملکِ» شهرستان رابر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی چشم به جهان گشود. پدرش یک کارگر بنای ساده بود. او دوران نوجوانی‌اش را در همان مناطق گذراند و با پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

قاسم سلیمانی در آغاز جنگ، ۲۴ سال سن داشت و در همان ابتدای کار، فرماندهی دو گردان از نیروهای کرمانی را برعهده گرفت و اندکی بعد با پیشنهاد شهید حسن باقری، تیپ جدیدی را از نیروهای کرمان تشکیل داد و این تیپ چند ماه بعد در زمستان سال ۶۱، با اضافه شدن نیروهایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد.

بدین ترتیب او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.

سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و  مقابله با داعش در عراق داشته‌است. وی تا پیش از حضور آشکار در جنگ علیه داعش در عراق، از حضور در انظار عمومی پرهیز می‌کرد؛ ولی جمهوری اسلامی ایران از زمان حضورش در عراق در نبرد علیه داعش و انتشار تصاویر متعددش با نیروهای عراقی، شروع به معرفی و شناساندن چهرهٔ وی کرد. سلیمانی در رسانه‌ها، به عنوان فرماندهٔ سایه توصیف می‌شد.

وی در ۱۳دی ۹۸ در حمله راکتی بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بغداد به همراه ابوالمهدی مهندس و ده نفر دیگر از همراهانشان توسط ارتش ایالات متحده و به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور ترور شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =