اسباب‌بازی‌ها عاملی برای افزایش مهارت‌های کودکان

هم‌زمان با هفته‌ی ملی اسباب‌بازی مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان ویژه‌برنامه‌هایی در خصوص بازی و اسباب‌بازی همراه با اعضا برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری استان با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی، پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را پاس‌داشتند.

بازی و اسباب‌بازی با توجه به نشاط عمیقی که در بین کودکان ایجاد می‌کند ظرفیت مناسبی است برای پرورش فکری و جسمی آنان از یک‌سو و دوستی و همدلی از سوی دیگر.

نام‌گذاری هفته‌ای به نام اسباب‌بازی(هفتم تا سیزدهم دی‌ماه) نیز اهمیت این موضوع را در رشد همه‌جانبه‌ی کودکان نشان می‌دهد و آنان را برای نقش‌هایی که در آینده می‌پذیرند آماده می‌کند.

برهمین اساس تعدادی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین اعضای کودک و نوجوان خود ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه برگزار کردند که از آن جمله می‌توان به معرفی بازی‌های گوناگون، به ویژه بازی‌های بومی و محلی و برگزاری رقابت میان اعضا اشاره کرد.

اهمیت به بازی‌های گروهی یکی از ویژگی‌های این برنامه‌ها در کانون بود تا اعضا به صورت غیر مستقیم اهمیت تلاش دسته‌جمعی را برای رسیدن به موفقیت تمرین کنند.

از جمله مراکزی که در این هفته ویژه‌برنامه‌هایی برای اعضا برگزار کردند می‌توان به مراکز مجتمع، شماره سه و چهار زاهدان، میرجاوه و هامون اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =