بازدید اعضای مرکز ۳ کانون مشگین‌شهر(آلنی) از موزه عکس و سینما

نخستین موزه عکس شمال‌غرب کشور و استان اردبیل میزبان اعضای فعال پسر مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشگین‌شهر(آلنی) شد.

این برنامه باهدف تنوع‌بخشی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی، آشنایی اعضای نوجوان بافرهنگ و هنر ، جذب و نگهداری اعضای نوجوان، و ... در نیمه دوم سال ۹۸ برگزار شد.در این بازدید تعداد ۱۵ نفر از اعضای نوجوان علاقه‌مند به همراه مربیان خود از نخستین و تنها موزه عکس و سینمای شمال‌غرب کشور بازدید کردند.

در ابتدا نیر پیکام، مربی مسئول مرکز، ضمن توضیح در رابطه با موزه عکس و سینما و تبیین اهداف این بازدید به اعضای نوجوان، از آن‌ها خواست تا ضمن آشنایی با فعالیت جدید هنری با رویکرد پژوهشی و تحقیقی به بررسی و ثبت دقیق مشاهدات خود بپردازند.

سپس نسیم عطایی، راهنمای موزه به توضیح در رابطه با قسمت‌های مختلف موزه پرداخت و به سؤالات اعضا در رابطه با موزه، عکس و عکاسی، ملزومات، پیشینه عکاسی و نحوه استفاده از دوربین‌های قدیمی پاسخ گفت.

در پایان اعضا ضمن ضبط مصاحبه جهت انعکاس خبری، با عکس یادگاری از قسمت‌های مختلف موزه، خاطره این بازدید را برای خود ثبت کردند.

شایان‌ذکر است، این موزه در زمینه نگهداری آثار عکاسی و فیلم‌سازی استان اردبیل و نیز معرفی پیشینه این صنعت به نسل کنونی فعالیت می‌کند. در مخزن نگاتیو این موزه بیش از ۱۰۰ هزار اثر عکاسی و سینمایی گردآوری‌شده که قدمت برخی از آثار مربوط به بیش از یک قرن می‌رسد. موزه شامل بخش‌های مختلف ازجمله گالری و نمایشگاه عکس دائمی، بخش ابزارآلات و دوربین‌های عکاسی، تاریکخانه، بخش دکور و آتلیه عکاسی، کتابخانه عکس و سینما، سالن نمایش فیلم و غرفه آپارات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =