کد خبر: 294822
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
بازدید 469
رادیو کتاب، در دوازدهمین نمایشگاه کتاب همدان

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب همدان با حضور جمعی از مسئولان، اهالی فرهنگ و هنر و اعضاء کانون در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب همدان آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه کانون استان همدان با دو برنامه‌ی جنبی میزبان دوست داران کتاب و کتابخوانی است.
اولین برنامه با شعار «آینده ساختنی است» صبح پنج شنبه ۱۹ دی ماه با حضور مدیر کل استان، معاون فرهنگی، کارشناسان، مربیان و بیش از صد نفر از اعضا برگزار شد.
در ابتدای برنامه بهناز ضرابی‌زاده ضمن تسلیت ایام سوزناک فاطمیه و شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و کشته شدن جمعی از هم‌وطنانمان در مراسم تشیع پیکر سردار دلها و همچنین سانحه‌ی  سقوط هواپیمای مسافربری، کودکان و نوجوانان را سربازان غیور مملکت اسلامی خواند و تاکید کرد، با مطالعه‌ی هرچه بیشتر کتاب است که می‌توانیم ادامه دهنده‌ی راه شهیدان بالاخص سردار سلیمانی باشیم. ضرابی‌زاده هم‌چنین به توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان نسبت به توسعه‌ی فرهنگ کتاب و کتابخوانی سفارش‌های فراوانی فرمودند و مطالعه‌ی کتاب را یکی از راه‌های سعادت ملت‌ها می‌دانند.
در ادامه یکی از مربیان فرهنگی قصه‌ی «گردنبند بابرکت» را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برای حاضران قصه‌گویی کرد. سپس اعضای هنرمند مرکز ۴ همدان با اجرای زیبای نمایش خلاق به معرفی شاعران و نویسندگان نامدار ایرانی همچون ابوعلی سینا، فردوسی، پروین اعتصامی و نویسندگان معاصر هوشنگ مرادی کرمانی و فرهاد حسن‌زاده پرداختند.
 زهرا مظاهری عضو مرکز مریانج با قرائت متن زیبای ادبی در رسای شهید سرافراز سلیمانی گفت: همه کودکان  و نوجوانان یک قاسم سلیمانی هستند. سپس خطاب به شهید والا مقام گفت: حاج قاسم عزیز، بدان که ما هر کدام یک قاسم هستیم برای حسین زمان‌، هم‌چنان که تو مالک بودی علیِ دوران را. راهت را ادامه خواهیم داد، چرا که راه تو پایان نمی‌پذیرد.
در ادامه گروه سرود مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ همدان، سرود زیبای (سردار دلها) را تقدیم سردار سلیمانی کردند.
در پایان این مراسم «رادیو کتاب» توسط مدیر کل کانون افتتاح شد. این برنامه که در داخل مینی‌بوس سیار شهری اجرا می‌شود از کودکان و بازدیدکنندگان دعوت میکند یک کتاب را از قفسه کتابخانه سیار بردارند و پشت میکروفن نشسته و یک صفحه از آن را بخوانند و در آخر نام کتاب و نویسنده آن را جهت معرفی کتاب بیان کنند. صدای خوانندگان کتاب موجب می شود دیگر بازدید کنندگان نیز وارد مینی‌بوس شوند و در این برنامه شرکت کنند.   
در این مراسم پنج تن از اعضا با خوانش برشی از کتاب در مسابقه‌ رادیو کتاب شرکت کردند و در پایان اعضا و مربیان از نمایشگاه کتاب بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =