صدای رادیو کتاب کانون در نمایشگاه بین‌المللی  همدان شنیده می‌شود

کانون پرورش فکری با ایجاد یک «رادیو کتاب» در محل برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب همدان، کودکان را به مطالعه تشویق می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه از روز پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ و در داخل مینی‌بوس سیار شهری کانون آغاز شد و طی آن، از کودکان و بازدیدکنندگان دعوت می‌شود یک کتاب را از قفسه کتابخانه سیار بردارند و پشت میکروفن نشسته و یک صفحه از آن را بخوانند و در آخر نام کتاب و نویسنده آن را برای معرفی کتاب بیان کنند.

پخش صدای خوانندگان کتاب موجب می‌شود دیگر بازدیدکنندگان نیز وارد مینی‌بوس شوند و در این برنامه شرکت کنند.

در این برنامه پنج ‌تن از اعضای کانون با خوانش برشی از کتاب در مسابقه رادیو کتاب شرکت کردند و در پایان اعضا و مربیان کانون از نمایشگاه کتاب بازدید کردند.

بر اساس این گزارش کانون استان همدان با دو برنامه‌ی جنبی میزبان دوست‌داران کتاب و کتاب‌خوانی در این نمایشگاه است.

بر همین اساس در ابتدای این برنامه بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون استان همدان با اشاره به توصیه‌ و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب درباره کتاب‌خوانی گفت: ایشان نسبت به توسعه‌ی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی سفارش‌های فراوانی فرمودند و مطالعه‌ی کتاب را یکی از راه‌های سعادت ملت‌ها می‌دانند.

در ادامه یکی از مربیان فرهنگی کانون قصه‌ی «گردنبند بابرکت» را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برای حاضران بازگو کرد. سپس اعضای هنرمند مرکز شماره ۴ همدان با اجرای نمایش خلاقانه‌ای به معرفی شاعران و نویسندگان نامدار ایرانی همچون ابوعلی سینا، فردوسی، پروین اعتصامی و نویسندگان معاصر هوشنگ مرادی کرمانی و فرهاد حسن‌زاده پرداختند.

زهرا مظاهری عضو مرکز مریانج نیز با خوانش متن ادبی در رسای شهید سرافراز قاسم سلیمانی گفت: همه کودکان و نوجوانان یک قاسم سلیمانی هستند. حاج قاسم عزیز، بدان که ما هر کدام یک قاسم هستیم برای حسین زمان، همچنان که تو مالک بودی علیِ دوران را. راهت را ادامه خواهیم داد، چراکه راه تو پایان نمی‌پذیرد.

در ادامه گروه سرود مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ همدان، سرود «سردار دل‌ها» را تقدیم سردار سلیمانی کرد.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب همدان با مشارکت ۳۰۰ ناشر در ۱۸۸ غرفه و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان افتتاح شد و تا ۲۳ دی ۱۳۹۸ ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =