برگزاری کارگاه‌های سوزن ‌دوزی و خامه دوزی در مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز(سیستان و بلوچستان) با حضور در کارگاه‌های سوزن‌دوزی و خامه‌دوزی مرکز علاوه بر افزایش مهارت‌های خود برای حفظ این سنت‌ها و صنایع دستی بومی و محلی خود تلاش می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه‌های سوزن ‌دوزی و خامه دوزی در مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز در حال برگزاری است.

حفظ سنت‌های بومی و انتقال این فرهنگ پربار همواره مورد توجه فعالان فرهنگی بوده و در این مسیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با توجه به ظرفیت فعالیت‌ها و مربیان هنرمند و فرهنگ‌دوست خود نقش موثری در این زمینه داشته است.

از سوی دیگر در راستای تحقق شعار کانون(آینده را باید ساخت) افزایش مهارت‌های کودکان و نوجوانان، که افزایش توانایی‌های آنان را در پی دارد، یکی از راه‌های رسیدن به این مهم است و مخاطبان کانون با آموختن این مهارت‌ها می‌توانند با آمادگی بیشتری به استقبال آینده بروند.

در همین راستا سیستانا مهماندوست، مربی هنری مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز، با برگزاری منظم کارگاه‌های سوزن ‌دوزی، خامه دوزی و سیاه دوزی سعی در آموزش این مهارت‌های هنری و فرهنگی مردم استان به کودکان و نوجوانان دارد.

مخاطبان در این کارگاه‌ها علاوه بر اهمیت حفظ این سنت‌ها، مبانی رنگ شناسی و تلفیق هنرهای سنتی با گرایش‌های مدرن را نیز فرامی‌گیرند و در ادامه بر مهارت خود در این هنرها می‌افزایند.

قابل ذکر است با هماهنگی‌های انجام شده، این کارگاه‌ها علاوه بر برگزاری در مرکز در مدارس و در ساعت‌های هنر برای دانش‌آموزان هم برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =