جشنواره‌ی استانی هنرهای نمایشی در کانون سمنان

جشنواره‌ی استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری سمنان به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مرحله‌ی استانی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی، سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به میزبانی شهرستان شاهرود در فرهنگ‌سرای مهر برگزار می‌شود.

راحله دانایی کارشناس آفرینش‌های هنری و دبیر جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: هشت گروه نمایش اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان از میان ۱۵ گروه نمایشی به مرحله‌ی استانی راه یافتند و در این جشنواره به رقابت با یک‌دیگر می‌پردازند.

دانایی با اشاره به شعار هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی مبنی بر «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده»، تأکید کرد: نمایش به‌عنوان واسطه‌ی تربیتی اثرگذار در تربیت مخاطب‌، از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حساب می‌آید.

وی هم‌چنین یادآور شد: نمایش می‌تواند علاوه بر رشد و پرورش خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان راهی برای جامعه‌پذیر کردن آن‌ها باشد و در این بین شکی نیست که برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌های مرتبط با نمایش می‌تواند نقشی تاثیرگذار در این فرآیند داشته باشد.

کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان سمنان، فراگرفتن ارزش‌های اخلاقی، تعامل مناسب با هم‌سالان، افزایش اعتماد به نفس، افزایش انگیزه‌ی کار گروهی و مهارت‌های فردی، انتقال مفاهیم و تجربه‌ی زندگی به کودکان و نوجوانان از طریق نمایش را برخی از اهداف و دستاوردهای این جشنواره‌ برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =