برگزیدگان هجدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون البرز  معرفی شدند

آیین اختتامیه مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون البرز  با اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان هر بخش پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، صبح روز پنج‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۸ وآیین اختتامیه آن ،  عصر روز پنج‌شنبه در سالن همایش‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

۹ گروه نمایشی از تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در این جشنواره شرکت کرده و  با شیوه‌های متنوع، به ایفای نقش پرداختند.

همچنین  در این مراسم  علاوه بر  نمایش، فعالیت‌های متنوع دیگری از جمله برگزاری مسابقه و سرگرمی توسط زهرا مرادی و طاهره سادات سجادی مربیان مراکز ۳ کانون  و مجتمع کرج ، پخش نماهنگ جشنواره،  معرفی عروسک‌های دست‌سازی که توسط هوشنگ شاهین زاده ساخته شده بود  ، پخش تیزر جشنواره  و اجرای نمایش «مبارک» با هنرمندی سعیده دهقانی نژاد، محمد امین اکرمی و نوازندگی رها بابکی،  برای شرکت‌کنندگان، اجرا شد.  

 

نمایش عرصه مناسبی برای تمرین زندگی

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز، در سخنانی ضمن تشکر از حضور فعال و علاقه مندانه تمام اعضا  و مراکز استان در فعالیت نمایش، این ویژه برنامه را حاصل یک کارگروهی سیستمی عنوان کرد و افزود خوش‌حالیم که روز به روز بر کیفیت فعالیت‌های ما افزوده می‌شود و از نگاه ویژه مسوولان کانون به فرآیندها تقدیر کرده  و افزود: در یکی دو سال اخیر کانون با رویکرد ویژه ای فعالیت‌ها  را تمرینی برای زندگی آینده و ساختن بهتر آن می‌داند و سعی کرده با برنامه‌ریزی مناسب به سمت تحقق این هدف پیش برود و ما بسیار علاقه‌مندیم  که روز به روز بر شناخت و آگاهی شما افزوده شود و شکل زیبای این اتفاق، هنر است و هنر  نمایش یکی از این فعالیت‌ها و عرصه مناسبی برای تمرین زندگی است .

این مقام مسوول هم‌چنین خطاب به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره گفت ما به خود می‌بالیم که کودکان و نوجوانانی این چنین شایسته داریم که هر کدامشان منشا یک کار خوب و فعالیت اثرگذار هستند و با اعتماد به نفس و مسلط روی صحنه حاضر می‌شوند .

وی هم چنین ادامه داد چنین برنامه‌هایی فرصت مناسبی است تا استعداد و توان شما عزیزان در عرصه‌های مختلف شکوفا و معرفی شود و امیدواریم که مربیان کانون با بهره‌گیری از این امکان و به کارگیری مناسب آن، زمینه‌ی ارتقا شما و  تثبیت حضورتان در مراکز را فراهم کنند.

سلیمانی ضمن تشکر از حضور تمام علاقه‌مندان به هنر نمایش، به  ویژه  خانواده‌های گرامی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی که  با  مدیر محترم مرکز تئاتر کشور انجام شده است به زودی بخشی از نمایش‌های اجرایی در این مرکز را به کرج آورده و زمینه‌ی تبادل تجربیات را فراهم کند.

شعار جشنواره نمایش، تنها یک شعار نیست، بلکه شعور و آگاهی است

احسان فلاحیان، یکی از داوران جشنواره که به نمایندگی از گروه داوری متشکل از سمیرا یزدان پژو، سعیده دهقانی نژاد و احسان فلاحیان، برای قرائت بیانیه به روی صحنه آمد، ضمن تشکر از اجراهای صورت گرفته، نقش آفرینی تمام اعضا را عالی خوانده  و از علاقه‌مندان به هنر نمایش خواست که  همیشه سعی کنند نقش آفرینی‌های خوبی داشته باشند .

وی نمایش را حاصل همدلی و همراهی و بهانه‌ای برای زندگی خواند و شعارجشنواره «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» را  نه تنها یک شعار بلکه یک شعور  و آگاهی خواند و افزود افراد در نمایش و با ایفای نقش زندگی می‌کنند.

وی ضمن تشکر از تمام گروه‌ها  نکات مهمی را در خصوص متن نمایش،  تخصص و تجربه در هنرهای نمایشی، اهمیت توجه به  پوشش مناسب، اهمیت عروسک گردانی صحیح، توجه به صدا ، اهمیت مطالعه، دیدن نمایش و فیلم،  قسمت های مختلف بازیگری(غریزی، حسی، ادارک و تکنیکی) بیان کرده و ابراز امیدواری کرد که این فعالیت‌ها پله‌ای برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر باشد.

برگزیدگان بخش‌های مختلف

سه نمایش «آغازی برای پایان آبکش‌ها»کاری از گروه نمایشی«ری را » به کارگردانی«ملیکا غفاری» از مرکز شماره ۳ کانون کرج ،«یک دقیقه» کاری از گروه نمایشی«خاتون» به کارگردانی«دنیا یار محمدی» از مرکز هشتگرد و«مادرزمین» کاری از گروه نمایشی«دریا» به کارگردانی «هانیه شاکری» از مرکز شماره یک کانون کرج  موفق به کسب رتبه های اول تا سوم جشنواره شده و به مرحله کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  راه یافتند.

هم چنین «کوثر فلاح نژاد» برای بازیگری نقش «مادر بزرگ» در نمایش «گل بی شاخ و برگ » از مرکز هشتگرد، «زهرا مرادی» بایت ساخت دکور نمایش «دیوار موش داره » از مرکز شماره ۳ کانون کرج و «رها بابکی» برای بخش موسیقی نمایش«جانم آرزوست»از مرکز مجتمع کانون کرج، شایسته تقدیر شناخته شدند.

هم‌چنین گروه داوری این جشنواره در بخش‌های جانبی لوح تقدیر و یادبود جشنواره را در بخش ساخت عروسک به «سودابه انصاری فرد» عروسک‌ساز نمایش«دیوار موش داره» از مرکز شماره ۳ کانون کرج، در بخش طراحی  بروشور به «سعیده تدریس تبریزی» برای نمایش«تولد مار بوآ» از مرکز شماره ۲ کانون کرج، در بخش بازیگری به«سمانه موسوی» برای نقش میمون در نمایش «قلب میمون» از مرکز شماره ۴ کانون کرج و «ایلیا عزتی»، برای بازی در نقش «ابلیس» در نمایش «غدیر به روایت ابلیس » از مرکز هشتگرد و در نهایت برای عروسک‌گردانی به «زهرا جام بر سنگ» برای عروسک‌گردانی عروسک«خروس» در نمایش«جانم آرزوست» از مرکز مجتمع کانون کرج، اهدا کرد.

گفتتنی است در این مراسم مدیر کل ، معاون، جمعی از کارشناسان، فرزانه بدر پور، مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان،  مربیان و خانواده های اعضای مراکز کانون و سعید زین العابدینی، معاون مرکز تئاتر کانون کشور به عنوان ناظر جشنواره و علاقه‌مندان به هنر نمایش حضور داشتند.

لازم به توضیح است مرحله کشوری این جشنواره فروردین ماه ۱۳۹۹ با حضور گروه های برتر ۳۱ استان کشور، برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =