برگزیدگان مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

با معرفی برگزیدگان مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، ۲۶ دی یاسوج  میزبان ۸ اثر برگزیده نمایشی مراکز فرهنگی هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد بود که این رویداد فرهنگی هنری با استقبال بی نظیر عموم علاقه‌مندان همراه شد.

مدیر کل کانون کهگیلویه و بویراحمد  دراین جشنواره شعار جشنواره را  «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» عنوان کرد و گفت: اساس فعالیت و فرایند یک کار نمایشی را  تمرین زندگی و کسب مهارت‌های زندگی است.

کبری اخلاقی نیا اظهار داشت: کارگروهی، ایجاد همدلی، نشاط، کسب مهارت و رشد استعدادها و خلاقیت را مهم‌ترین هدف انجام فعالیت‌های کانون دانست.

گفتنی است: ۷  اثر نمایشی طی یک  روز به اجرا و رقابت با یکدیگر پرداختند و با  رای هیات داوران ۳  برگزیده نهایی انتخاب شدند که  به دبیرخانه کشوری جشنواره معرفی می شوند.

بر این اساس، نمایش‌های برگزیده  راه یافته به مرحله‌ی بازبینی کشوری به شرح ذیل اعلام شده است:

هیأت داوران تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش  نمایش برگزیده اول، به نمایش «من از علف خوشمزه ترم »  به کارگردانی جمیله فلاحی  از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ گچساران  اهدا کرد.

هم‌چنین، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی در بخش  نمایش برگزیده دوم به نمایش «شیروان» به کارگردانی اعظم امینی از مرکز فرهنگی هنری شماره یک گچساران رسید.

هیأت داوران تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را در بخش  نمایش برگزیده سوم، به نمایش‌ «پیرزن و گربه » به  کارگردانی سکینه عسکری از مرکز فرهنگی هنری لنده اهدا کرد.

اما در بخش تقدیر شوندگان نیز؛

هیأت داوران لوح تقدیر و دیپلم افتخار خود را در بخش طراحی و ساخت دکور  به اعظم امینی  و خسرو کاویانی در نمایش  شیروان از گچساران  و لوح تقدیر این بخش به سیده کلثوم آرام  به نمایش پیرزن و گربه  از لنده  اهدا کرد.

در بخش طراحی و ساخت عروسک دیپلم افتخار هیات داوران به جمیله فلاحی و زهرا موسوی در نمایش‌"من که از علف خوشمزه ترم " از گچساران و لوح تقدیر این بخش را به کلثوم صداقتی نیا در نمایش " در حوالی شهر قصه " از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ یاسوج رسید.

هیأت داوران لوح تقدیر بخش موسیقی خود را به فرشید نقدی در  نمایش "من که از علف خوشمزه ترم " از مرکز شماره ۲ گچساران داد.

هیأت داوران دیپلم افتخار بخش بروشور را به اعظم امینی با نمایش " شیروان"  و لوح تقدیر این بخش را به جمیله فلاحی و فاطمه نیک جو  با نمایش " من  که از علف خوشمزه ترم " از گچساران اهدا کرد.

در بخش صدا پیشگی

هیات داوران دیپلم افتخار این بخش را به زهرا موسوی برای نمایش " من که  از علف خوشمزه ترم" از گچساران و لوح تقدیر این بخش را به طور مشترک به رضوان احمدی برای نمایش "پیرزن و گربه " از لنده و دیانا موسوی فر برای نمایش حوالی شهر قصه از یاسوج اهدا کرد.

در بخش بازیگری

هیأت داوران دیپلم افتخار خود را در بخش  بازیگری مرد به کامران عیدی پور و  تقدیری  این بخش را به  امیر حسین فرهنگ نسب در نمایش "کوزه طلا " از مرکز فرهنگی هنری شماره یک یاسوج اهدا کرد.

اما در بخش بازیگری دختران ، هیأت داوران دیپلم افتخار خود را به هانیه خدیوی نسب در نمایش " دختران کار " از یاسوج و لوح تقدیر مشترک خود را به ستاره رحیم پور در نقش مدیر سیرک در نمایش "شیروان " از گچساران ، حدیث اسلام دوست در نقش پیرزن در نمایش "گربه و پیرزن" از لنده  و یاسمین پناهپوری در نقش نویسنده در نمایش  " شیروان " از گچساران اهدا کرد.

در بخش عروسک گردانی:

دیپلم افتخار هیأت داوران در بخش عروسک گردانی ؛ به زهرا موسوی برای نمایش " من که از علف خوشمزه ترم " از گچساران اهدا  و ساغر صفری برای نمایش " در حوالی شهر قصه" از یاسوج   شایسته تقدیرشد.

و در بخش نمایش‌نامه نویسی :

هیأت داوران دیپلم افتخار خود را در بخش نمایشنامه نویسی به علی اکبر پور رسول و بازنویسی جمیله فلاحی  برای  نمایش " من که از علف خوشمزه ترم "  از گچساران  اهدا و سکینه عسکری با نمایش  " گربه و پیرزن " از لنده شایسته تقدیر این بخش معرفی گردید.

اما در بخش کارگردانی:

دیپلم افتخار بخش کارگردانی به جمیله فلاحی برای نمایش " من که از علف خوشمزه ترم " از گچساران تعلق گرفت و لوح تقدیر مشترک نیز در این بخش (تقدیری ) به اعظم امینی  برای نمایش "شیروان"   از گچساران و سکینه عسکری برای نمایش "پیرزن و گربه" از لنده اهدا نمود.  

داوری جشنواره استانی را سه نفر از هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد  و کشور  هم‎چون: کوروش شمس  - رضا گشتاسب و فرود عباسی  و نظارت این جشنواره را نیز  نوشین فرهادی از استان چهارمحال بختیاری بر عهده داشتند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایش کانون در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی از هر استان سه نمایش به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.

گفتنی از در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد از کتاب " عروسک ها مهربانند " نمایش نامه عروسکی (همان لنگه جوراب راه راه ) با نویسندگی فرشته حق نظری کارشناس هنری این استان رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =