نمایش یک هنر فاخر، وزین و معنوی است

رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان در اهواز گفت: نمایش یک هنر فاخر، وزین و معنوی است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کیانی صبح امروز دوشنبه 30 دی‌ماه ۱۳۹۸ در مراسم آغاز به کار هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز با بیان این مطلب افزود: عمر هنر نمایش به عمر بشریت است و زنده‌ترین هنری است که دو عنصر و مؤلفه هویت‌بخش نمایشگر و مشاهده کننده در آن وجود دارد.

وی نمایش را یک هنر فاخر و وزین و معنوی برشمرد و تأکید کرد: راه مخاطب در نمایش باید هموار باشد و نباید هنر نمایش به سمت ماورایی برود تا راه ارتباط نمایش و مخاطب قطع نشود.

مشاور امور هنری استاندار خوزستان تئاتر کودک و نوجوان را یکی از سخت‌ترین گونه‌های نمایش دانست و بیان کرد: ذهن فانتزی و خیال‌پرداز کودک در نمایش می‌بایست در یک آرامش متبلور شود.

کیانی در ادامه با اشاره به این‌که در نمایش برای کودکان و نوجوانان باید با یک نگاه عمیق سلیم و نگاه کارشناسانه و تخصصی کار انجام شود یادآور شد: کانون مرکز ثقل تئاتر ناب کودک و نوجوان است انتظار می‌رود این جشنواره بستری برای بازاندیشی مقوله تئاتر کودک و نوجوانان باشد.

گفتنی است: هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان از 30 دی‌ماه 1398 در اهواز آغاز شده است و تا یک بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =