کمک‌های کانون پرورش فکری هرمزگان به سیل‌زدگان جاسک ارسال شد

کمک‌های فرهنگی و اقلام خوراکی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز سه‌شنبه به مناطق سیل‌زده در شهرستان جاسک ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، کمک‌های فرهنگی و اقلام خوراکی کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز سه‌شنبه به مناطق سیل‌زده در شهرستان جاسک ارسال شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ارزش این کمک‌ها را  ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کارکنان کانون علاوه بر جمع‌آوری و ارسال کتاب و لوازم فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، پوشاک و لوازم بهداشتی نیز ارسال کردند.

ناهید سلیمانی‌احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: لباس بچه‌گانه برای کودکان و نوجوانان، لباس زنان و مردانه، یک تخته فرش ۱۲متری، نوشت‌افزار همراه با ۳۵۰ عنوان کتاب، آب معدنی، پتو و مواد خوراکی از جمله این کمک‌ها بوده است.

وی در خصوص جزییات این کمک‌ها بیان داشت: در این اقدام خیرانه کارکنان کانون هرمزگان برای تامین نوشت‌افزار ویژه دانش‌آموزان مناطق سیل زده جاسک اقدام به برپایی جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرد که ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار شامل دفتر، مدادرنگی، مداد، پاکن و خودکار جمع‌آوری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ارزش اسباب‌بازی‌های ارسال شده به کودکان سیل‌زده در جاسک را ۶۰ میلیون ریال اعلام کرد که شامل اسباب‌بازی شامل جورجین، عروسک و بازی‌های فکری است.

سلیمانی احمدی گفت: کانون زبان ایران شعبه بندرعباس نیز در ۲ مرحله اقدام به جمع‌آوری و ارسال کمک‌های خود به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و جاسک کرد که شامل لوازم بهداشتی، پوشاک، موادغذایی و نوشت‌افزار بوده است.

وی اضافه کرد: در کنار کمک‌های مرکز استان، مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری جاسک نیز یک میلیون بسته غذایی و نوشت‌افزار به سیل‌زدگان کمک کرد.

این مسوول بیان داشت: کتابخانه سیار کانون پرورش فکری شهرستان فین نیز با همکاری مربیان فرهنگی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری به روستاهای جاسک اعزام شدند.

سلیمانی احمدی ادامه داد: این گروه نیز علاوه بر اهدا کتاب، نوشت‌افزار و اسباب‌بازی، فعالیت‌های فرهنگی شامل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، مسابقه فرهنگی و برنامه‌های شاد هنری را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به نقش مربیان کانون در کاهش استرش و فشارهای روحی کودکان و حمایت‌های روانی اجتماعی از سیل زدگان، ابراز داشت: در هنگام بروز حوادث طبیعی کودکان آسیب‌پذیرتر و شرایط جسمی و روح لطیف آنان در مواجهه با این رخدادها شکننده‌تر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: در همین راستا و با هدف تقویت روحی روانی کودکان سیل‌زده و ایجاد فعالیت‌های نشاط آور، امداد فرهنگی مربی مسوول فرهنگی هنری جاسک اجرا شد.

سلیمانی توضیح داد: مربی مسوول فرهنگی هنری جاسک نیز با حضور در مدرسه استقلال سدیچ و بعد از آن در روستاهای گرندو، گنجک، لیره‌ای، کروچ وکمپ کروچ که محل اسکان سیل زدگان بود، سهم خود را نسبت به همشهریانش ادا کرد.

این مسوول گفت: برگزاری مسابقه، بازی، شعرخوانی دسته جمعی، نقاشی و اهدا ۳۵۰ بسته فرهنگی به کودکان سیل‌زده از برنامه‌های اجرا شده دراین ماموریت فرهنگی بود.

وی اظهارداشت: کارکنان کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان از کودکان و نوجوانان سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان نیز غافل نشدند و علاوه بر ارسال کمک‌ها، یک تیم جهادی امداد فرهنگی در قالب کتابخانه سیار روستایی بندرعباس با همراهی مربیان به مناطق سیل‌زده به جنوب استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

سلیمانی اضافه کرد: این تیم امداد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با عنوان "پیک امید" ۲۶ دی‌ماه به مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان اعزام و به کودکان و نوجوانان سیل‌زده این استان فعالیت‌های فرهنگی ارائه دادند.  

طرح امداد فرهنگی « پیک امید» کانون پرورش فکری با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کارمشترک معاونت فرهنگی و مربیان جهادگر کانون پررورش فکری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =