برگزاری دوره آموزش داستان طنز ویژه کودک و نوجوان در بندرعباس

دوره آموزشی ۲ روزه داستان طنز با حضور نویسنده مطرح کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و۳۰ دی در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شماره ۴ بندرعباس با حضور مربیان ادبی و رابطین ادبی مراکز استان هرمزگان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، « احمد اکبر پور »، نویسنده مطرح کشور در این کارگاه آموزشی گفت: طنز یکی از گونه‌های ادبی است که مخاطب را در بیان ادبیات هنرمندانه نقدها یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان، شادی عنصر اصلی طنزنویسی است، افزود: آنان فارغ از نگاه نقدگونه، ابتدا به شادی که ماهیت اصلی دوران کودکی و نوجوانی است، می‌پردازد.

این نویسنده مطرح کشور، طنز برای کودکان را فرصتی مناسب دانست که برای نقد، نحوه آموزش، رفتار والدین و حتی هم سالانشان آن‌ها را همراه می‌کند و با خلق هنرمندانه موقعیت‌های کلامی و غیر کلامی طنز و شادی را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: طنز  واکنشی طبیعی در برابر امور جدی، کهنه، ناکارآمد و جعلی و کارکرد آن نقد اجتماعی، بیان حقایق، فهم جدید از واقعیت، تغییر فهم، ادراک و خندیدن است.

اکبرپور افزود: طنز در هر قالبی که عرضه شود نظم و نظام های موجود را به هم می ریزد تا منطقی را غیر از منطق معمول جایگزین آن کند.

نویسنده مطرح کشور گفت: نویسنده موفق سعی می کند سطح و عناصری که در داستان غایب هستند پیدا کند و با درک تکنیک مورد نیاز داستان خود را به سرانجام برساند.

در این کارگاه ۲ روزه  مباحث عناصر داستان طنز، اهداف طنز نویسی و شیوه‌های آن آموزش داده شد.

گفتنی است؛ دوره‌های سراسری آموزش شعر و داستان طنز به همت مدیریت آفرینش‌های ادبی کشور در استان‌ها برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =