‌هم‌گرایی درحوزه فرهنگ ضروری است / ایفاگر نقش مثبت برای کودکان ‌باشیم

مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در نشست برنامه‌ریزی نخستین مهرواره سراسری سرود (آفرینش) کانون، از ضرورت هم‌گرایی درحوزه فرهنگ و ایفای نقش مثبت برای آینده‌سازان ایران اسلامی سخن‌گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، رحیم‌حیدری در این نشست که صبح امروز با هدف هم‌گرایی و هم‌افزایی در مسیر برگزاری هرچه بهتر نخستین مهرواره کشوری سرود (آفرینش) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان صورت‌گرفت، از اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان سخن به‌میان‌آورد و این مهم را زمینه‌ساز پیش‌گیری از آسیب‌های متوجه جامعه دانست.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برهمین اساس، میزبانی از مهرواره سرود آفرینش را فرصتی ارزش‌مند برای  فرهنگ‌سازی، به تصویرکشیدن اهمیت و جایگاه کودک و نوجوان از منظر فعالان عرصه‌ی فرهنگ دانست و سرمایه‌گذاری در این حوزه را بسترساز نتایج سازنده خواند.

رحیم‌حیدری، مدیرکل اموراجتماعی استانداری گیلان

این مسوول استانی درعین‌حال ضرورت هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد را در نیل به این اهداف خاطرنشان‌کرد و افزود: ضروری است تا نقشی اثربخش برای کودکان‌مان ایفاکنیم و آینده‌گان را از نقش‌آفرینی مثبت خود بهره‌مند سازیم.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این نشست با قدردانی از همراهی همیشگی مسوولان کشوری و استانی از فعالیت‌های این نهاد، به ترسیم‌چشم‌انداز برگزاری نخستین مهرواره سراسری سرود آفرینش پرداخت و میزبانی از این رویداد هنری را حرکتی درجهت امیدآفرینی و نشاط‌بخشی به جامعه عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی در ادامه سخنان خود، از شرایط‌ مناسب فرهنگی حاکم براستان گیلان نیز سخن‌گفت و حضور میهمانان از دیگرمناطق کشور را فرصتی ارزنده برای هم‌افزایی و به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌های فرهنگی ارزیابی‌کرد.

دیگربخش سخنان ضیائی به ارایه‌ی گزارشی از برگزاری مرحله استانی مهرواره سرود آفرینش اختصاص‌داشت و وی با بیان‌این‌که زیباکنار استان گیلان از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه سال جاری میزبان مرحله کشوری خواهد بود، افزود: آن‌چه در این میان ‌اهمیت دارد، هم‌گرایی و به‌نمایش‌گذاشتن ظرفیت‌های استانی است و برهمین اساس نیز از مشارکت تمامی مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ استقبال می‌کنیم.

وی بخش پایانی سخنان خود را به ضرورت تمرین کارهای گروهی از سوی کودکان و نوجوانان و لزوم پرهیز از تشویق ‌آینده‌سازان به مسابقه و نتیجه‌گرایی صِرف اختصاص‌داد و گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و تمرین برای آینده‌سازی، از برنامه‌های جانبی این مهرواره است که با شعار «آینده‌را باید ساخت» برگزارمی‌شود.

برپایه این گزارش، طرح خواسته‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، اعلام همراهی حاضران با این رویداد هنری و ارایه‌پیشنهادهای سازنده از سوی آنان، بخش پایانی نشست برنامه‌ریزی نخستین مهرواره کشوری استانی سرود آفرینش به‌شمارمی رفت.

گفتنی‌است در این نشست که به میزبانی اداره‌کل اموراجتماعی و فرهنگی  استانداری گیلان برگزارشد، نمایندگانی از صدا و سیما، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان دانش‌آموزی، میراث فرهنگی و گردش‌گری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت استان و هم‌چنین، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز حضورداشتند.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =